آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۶
ورزشی
۹

چند سالی است به کشتی در شرایط سخت عادت دارم

قاسمی: حریف آمریکایی را مدیریت کردم

دارنده مدال نقره المپیک 2016 ریو پس از کسب ششمین قهرمانی متوالی جام جهانی کشتی گفت: کشتی من برابر حریف آمریکایی بسیار حساس شده بود و سعی کردم در طول مبارزه حریف را مدیریت کنم.

کمیل قاسمی درباره قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2017 کرمانشاه، عملکرد ضعیف حسن یزدانی مقابل حریف آمریکایی و... به اظهارنظر پرداخت که گزیده ای از صحبت های وی در ادامه می آید:

* خدا را شکر می کنم که با کسب عنوان قهرمانی توانستیم جواب خوبی به حمایت های با شکوه مردم کرمانشاه از کشتی گیران ایران داشته باشیم. مردم کرمانشاه واقعا حمایت بی دریغی داشتند و تشکیل صف های طولانی پشت درهای استادیوم ورزشی نشان دهنده عشق زیاد آنها به رشته کشتی است و خوشحالم که با پیروزی برابر آمریکا و کسب عنوان قهرمانی دل آنها را شاد کردیم.

* مقابل حریف آمریکایی که منجر به قهرمانی تیم ملی کشتی ایران شد، کشتی بسیار حساسی داشتم و کار در آن شرایط مقداری برای کشتی گیر سخت می شود، اما سه، چهار سالی است که در این شرایط کشتی گرفته ام و به خوبی با زیر و بم آن آشنا هستم. در طول مبارزه تمام تمرکزم بر این بود که اشتباهی نکنم و نگذارم که حریف کشتی را در دست بگیرد. خدا را شکر به خوبی توانستم حریف را مدیریت کنم و نتیجه ای که به دنبال آن بودم را به دست بیاورم.

* تا حدی استرس داشتم چرا که قهرمانی ایران به نتیجه کشتی من گره خورده بود، اما عزم خود را جزم کردم تا باز هم از تجربیاتم استفاده کنم و بدون کوچک ترین اشتباهی حریف را شکست دهم چرا که کشتی در چنین شرایطی سخت تر می شود و ممکن است کوچک ترین اشتباه باعث شکست شود.

* یزدانی یکی از برترین کشتی گیران ایران محسوب می شود که در عین جوانی توانسته طلای المپیک را بر سینه بزند. او تازه به وزن جدید آمده است و مطمئنا در این وزن بهتر عمل خواهد کرد.