آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۶
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد شهید «هادی اعرج»

تحقق عدالت والاترین هدف شهید بود

هادی اعرج، در روز یکم تیرماه 1318 در روستای واریان از روستاهای شهرستان کرج، در خانواده ای متدین و اهل تقوا دیده به جهان گشود. آقا هادی در خانواده ای منور به نور ایمان و گرم به شعله های شور و امید به زندگی، رشد کرد و بالید.

در سال 1340 همراه با خانواده به کرج نقل مکان نمود و در خیابان برغان ساکن گردید. آشپزی زبردست و کاربلد بود. اکثر اوقات روزانه را به آشپزی برای خانواده های سلطنتی می گذراند، به دلیل تفکرات انقلابی اش دست از این کار کشید و به صورت شراکتی رستورانی بنام پرسپولیس را در جاده چالوس دایر نمود. نفرت و انزجار از هرچه ظلم و بیداد در دلش جا داشت.

از آنجا که نمی توانست ظلم نسبت به مستضعفین را تحمل کند، کوشش می کرد تا به هر وسیله ای که می تواند با عمال ضد اسلام مقابله کند. در مقابل بیدادهای رژیم سفاک پهلوی ساکت ننشست و شروع به فعالیت برای برقراری آزادی نمود. با شنیده شدن نغمه های انقلابی و نو شروع حرکت انقلاب به صفوف انقلابیون پیوست.

از خصوصیات بارز هادی که در صحنه های انقلاب به خوبی نمایان بود، جسارت و بی باکی وی بود. و تنها چیزی که در وجودش دیده نمی شد ترس و خوف بود. مهم ترین هدفش از پیوستن به صفوف انقلابیون به رهبری پیرجماران را برقراری عدالت می دانست.

سرانجام این عاشق امام و عاشق عدالت در روز بیست و دوم بهمن 57 درست روز پیروزی انقلاب در خیابان شهربانی کرج مورد اصابت گلوله ماموران رژیم پهلوی قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر و پاکش را در قطعه شهدای امامزاده محمد(ع) کرج به خاک سپردند.