آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

اظهارات عجیب همسر موگابه!

همسر «رابرت موگابه» معتقد است حتی پس از مرگ شوهرش نیز باید او را در انتخابات ریاست جمهوری شرکت داد!

به گزارش نیوز 24، «گریس موگابه»، همسر رابرت موگابه رئیس جمهور 92 ساله زیمبابوه، معتقد است، پس از مرگ شوهرش نیز باید او را در انتخابات ریاست جمهوری زیمبابوه شرکت داد و هوادارانش موظف هستند نام او را در صندوق های رای بیاندازند!

گریس موگابه اعضای حزب حاکم زیمبابوه را به توطئه علیه شوهرش متهم کرد. وی معتقد است اعضای حزب حاکم برای تصاحب قدرت قصد دارند به روبرت موگابه خیانت کنند به همین دلیل حتی حامیان او باید در صورت مرگ رئیس جمهور نیز به وی وفادار بمانند.

گریس موگابه همراه با دیگر حامیان شوهرش در تظاهرات طرفداران رئیس جمهور کهنسال شرکت کرد و گفت: اگر مشیت خداوند این باشد که او را از میان ما ببرد؛ باز هم باید حتی به عنوان یک جنازه روی او حساب کنیم.

گریس موگابه به دوستان همسرش هشدار داد: اگر خواهان کنار رفتن رابرت هستند، خود نیز به دلیل کهولت سن باید از عرصه سیاست این کشور کنار روند.

همسر موگابه در حالی که به خود اشاره می کرد، گفت: پس از آن، ما هستیم که قدرت را در دست می گیریم.

رابرت موگابه سه شنبه این هفته وارد 93 سالگی می شود. نکته جالب افزایش فعالیت های سیاسی همسر 51 ساله وی در ماه های اخیر است که به هر بهانه ای در انظار عمومی حاضر می شود. هرچقدر حضور گریس موگابه در مطبوعات و رسانه های زیمبابوه بیشتر می شود، به همان نسبت خبر کمتری از رابرت موگابه به گوش می رسد. موگابه رهبر جنبش ضد نژاد پرستی زیمباوه از سال 1980 و همزمان با پایان حکومت سفیدپوستان بر این کشور قدرت را در دست داشته است. وی چندی پیش گفته بود تلاش می کند تا 100 سالگی زنده بماند و بر کشورش حکومت کند.