آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۶
اخبار کشور
۱۰

اساتید حوزه علمیه اهواز خطاب به رئیس جمهور

حل مشکلات خوزستان در گرو اقدام انقلابی است

اساتید حوزه های علمیه اهواز با صدور بیانیه ای خطاب به رئیس جمهور بر رفع مشکلات اخیر خوزستان در اسرع وقت تاکید کردند.

اهواز- خبرنگار کیهان: در این بیانیه آمده است: حل مشکلات این استان در گرو نگاه ویژه و اقدام انقلابی و خارج از ساز و کارهای بوروکراتیک و حاکم بر نهادهای دولتی است.

این بیانیه می افزاید: حوادث تلخ و غم انگیز روزهای گذشته بیش از پیش پیکر رنجور و ستم دیده مردم استان خوزستان را آزرده نمود و سبب شد بار دیگر زخم های مزمن و به فراموشی سپرده شده مردم مظلوم و محجوب این استان سرباز کند و در کانون توجهات قرار گیرد. در این بیانیه با تاکید بر اینکه مشکلات این استان چیزی نیست که بر شما پوشیده باشد و مسئله دیروز و امروز هم نیست، آمده است: سالیان درازی است که مردم نجیب این استان با مشکلات عدیده ای از جمله بیکاری جوانان، بهره اندک از ثمرات نعمت خدادادی نفت، ناعدالتی درخصوص بودجه های اختصاصی سالیانه، معضلات فرهنگی ناشی از تهاجم فرهنگی و ضعف مدیریت فرهنگی، سوء مدیریت کلان و آسیب جدی محیط زیست، دست و پنجه نرم می کنند و در سالیان اخیر پدیده ریزگردها و انتقال آب های جاری استان از سرشاخه ها نیز به این مسائل افزوده گردید.

در ادامه بیانیه آمده است: مردم می بینند که طرح مقام معظم رهبری پیرامون احیای 550 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان خوزستان معطل مانده است و شهرهای پرآب استان که روزی سرشار از آب بود امروز با مشکل بی آبی مواجه است. شاید برای شما و بسیاری از مردم کشور باورپذیر نباشد که مردم بسیاری از شهرهای استان خوزستان در درون خانه های خود یک تصفیه خانه خانگی و یک دستگاه پمپاژ آب به دلیل کم آبی و کیفیت پایین آب شرب دارند و در این روزها صحبت از انتقال آب استان به سایر استان ها می شود. اساتید حوزه علمیه اهواز تاکید داشتند: در روزهای اخیر نیز قطع مکرر برق و آب و تلفن ثابت و همراه، خودپردازها و بانک ها و... علاوه بر خسارت غیرقابل بیان اقتصادی و معنوی زندگی مردم را مختل کرد و استان را به مرز بحران رساند که در آن سوی مدیریت کلان و عدم تدابیر مناسب به عینه مشهود بود. در بیانیه، اساتید خواستار حضور رئیس جمهور و هیئت دولت در استان برای بررسی بحران آب و خاک و پاسخ به حوادث اخیر و برخورد با خاطیان احتمالی شدند.