آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۶
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

برترین فیلم های جشنواره فجر از نگاه اندیشمندان انقلابی معرفی شدند

ششمین جشنواره هم اندیشی سینما انقلاب و جایزه ققنوس جمعه شب گذشته با حضور محمدحسین صفار هرندی و معرفی برترین فیلم های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از نگاه داوران جایزه ققنوس، برگزار شد.

محمدحسین صفار هرندی وزیر اسبق ارشاد در گفت وگویی در این مراسم با انتقاد از فاصله گرفتن جشنواره فجر از آرمان های انقلاب گفت: تفسیر بعضی ها از جشنواره فجر، جشنواره ای در موسم فجر است نه جشنواره ای برای فجر. همین تفکر، ضرورت جشنواره ای که برای خود فجر و انقلاب باشد را به ما دیکته می کند. وقتی جشنواره فجر از انقلاب فاصله گرفت راهش این بود که جشنواره ای جنبی نظیر جایزه ققنوس شکل بگیرد تا بگوید می شود از این منظر هم به فیلم ها نگاه کنیم. ققنوس می تواند جریان فکری ایجاد کند. ققنوس عینک جدیدی است بر چشم هم اهل هنر و هم مخاطبان هنر که بگوید می شود یک موضوع واحد را به شکل دیگری هم دید. در عرصه هنر کافی است یک تلنگری زده شود و مسئله ای طرح کرد.

محمد کوچک دبیر ششمین هم اندیشی سینما انقلاب نیز در سخنانی کوتاه، به ارائه گزارشی درباره اجرای هفت شب اکران و نمایش فیلم های منتخب پرداخت. وی گفت: علاوه بر فیلم های راه یافته به جشنواره فجر، بعضی دیگر از فیلم ها نیز که حرفی برای گفتن داشتند، ولی به دلایلی از ورود به جشنواره فجر بازمانده بودند را در این جشنواره شرکت دادیم.

وی افزود: سال سینمای ما سینمای انقلابی ها از همین امروز شروع می شود. اصل حرکت ما از مبانی فکری اندیشه رهبر معظم انقلاب و دیگر متفکرین انقلاب اسلامی ریشه می گیرد.

در این مراسم از ابوالقاسم طالبی برای ساخت فیلم «یتیم خانه ایران» تجلیل شد.تجلیل از خانواده های شهید روحانی و شهید قدیانی، از شهدای آتش نشان، و همچنین شهید تبارزاده از شهدای مدافع حرم نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

«ماجرای نیمروز»، «ویلایی ها» و «رهایی از بهشت» فیلم های برگزیده ششمین جایزه سینما انقلاب بودند.