آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۶
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج در ایستگاه پایانی

اختتامیه دوازدهمین دوره تئاتر بسیج صبح دیروز در تالار آوینی بندرعباس برگزار شد.

در ابتدای مراسم، کوروش زارعی، دبیر جشنواره گفت: در پنج روز برگزاری این جشنواره، شاهد هنرنمایی هنرمندان سراسر کشور با 30 اثر از 20 استان بودیم.

وی با اشاره به اینکه بخش تئاتر بچه های مسجد، اتفاق بزرگی در جشنواره بوده است، افزود: سعی کردیم مردم استان از اجراها انتفاع ببرند و خود را معطوف به بندرعباس نکنیم.

در این مراسم با حضور خانواده سعید کشن فلاح از او بابت اثرگذاریش در تئاتر ایران تقدیر به عمل آمد. دیگر تقدیری این جشنواره حسین مسافرآستانه بود که یازده دوره دبیری این جشنواره را به عهده داشت. از علی رضایی، پیشکسوت تئاتر هرمزگان که خود را یک معلم می داند نیز به شکل ویژه ای تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم، برگزیدگان دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج هم معرفی و تقدیر شدند که هنرمندان استان های قزوین، مازندران و هرمزگان بیشترین جوایز را از آن خود کردند.در این مراسم همچنین بیانیه انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در حمایت از آثار این جشنواره قرائت شد.

در این بیانیه اعلام شده که سه نمایش «چادری برای نجمیه» به کارگردانی حسن سبحانی، «از پشت روزنه ها» به کارگردانی مرتضی نجفی و نمایش خیابانی «پاپتی» اثر مختار محمدی از سوی این انجمن حمایت می شوند.