آرشیو چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۶۴۴۱
اجتماعی
۴

بهزیستی شکستن استخوان «ترقوه» پسر 3 ساله در مهدکودک را تایید کرد

بهزیستی، کودک آزاری «ارشان» کودک سه ساله ای که سوم آذرماه سال جاری در یکی از مهدهای کودک تهران بر اثر رفتار خشن مربی دچار شکستگی استخوان ترقوه شده بود را تایید کرد.

احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ضمن تایید کودک آزاری در مهدکودک از صدور رای قطعی دادگاه خبر داد و گفت: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این اتفاق و اعلام مادر کودک به بهزیستی تهران، کارشناسان امور مهدهای کودک از محل این مهد بازدید و فیلم های مربوطه را مورد بازبینی قرار داده و متاسفانه وقوع کودک آزاری تایید شده است و مهدکودک موظف به پرداخت هزینه های درمانی این کودک شده است.

مادر این کودک در تشریح این حادثه به ایسنا گفت: ارشان تقریبا سه ساله است و حدود یک سال و دو ماه بود که در مهد کودک «گ» واقع در منطقه 8 تهران حضور داشت. مربی جدید به مدت یک ماه به صورت کارآموز در مهد حضور داشت.

این مادر ادامه داد: هنگام مراجعه به مهد وقتی متوجه گریه شدید پسرم شدم، به من گفتند که یکی از کودکان مهد با او درگیر شده و او را هل داده است.

سریعا ارشان را به بیمارستان انصاری واقع در 46 متری نارمک بردم و به این دلیل که پزشک قادر به تشخیص نبود از کل بدن وی عکسبرداری کردیم و طی این عکسبرداری ها تشخیص داده شد که استخوان ترقوه پسرم شکسته است.

او گفت: در هنگام مراجعه به مهد یکی از کودکان مهد را به من نشان دادند که وی ارشان را هل داده است. در حال دیدن فیلم بودیم که متوجه شدیم هیچ درگیری بین دو کودک رخ نداده است، بلکه پسرم توسط مربی پرتاب شده و وی پس از پرت کردن پسرم مجددا به سمت او رفته و دستش را می کشد تا او را به گوشه ای از کلاس ببرد.