آرشیو چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۹
شهرستان ها
۷

فرماندار بهشهر: آب تا پایان فروردین 96 به سد گلورد می رسد

شمارش معکوس با نهایی شدن اجرای یک پل روگذر و مرحله سوم شبکه گذاری زیر سد، آب تا پایان فروردین 96 به سد گلورد مازندران می رسد.

فرماندار بهشهر گفت که کارهای عملیاتی برای آبگیری سد گلورد انجام شده و در آخرین جلسه ای که در وزارت نیرو برگزار شد تا پایان فروردین ماه سال 96 این سد آبگیری می شود.

سید خالق سجادی افزود: ساخت پل رو گذر سد گلورد در حوزه شهرستان بهشهر از جمله کارهایی بود که باید برای تردد روستائیان منطقه بعد از آبگیری سد ساخته می شد که نهایی شده است.وی گفت که ساخت این پل با 200 متر طول از پایان ماه بهمن اجرایی شد و وزارت نیرو برای آن 250 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.فرماندار بهشهر افزود: مرحله سوم شبکه گذاری زیر سد هم که برای بهره برداری از آن ضروری بود، تعیین تکلیف شد و 600 میلیارد اعتبار دریافت کرده است.وی گفت که این شبکه گذاری از «امام ده» تا گلوگاه را زیر پوشش سد قرار می دهد و کار اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

ساخت و ساز در محدوده اجرای سد گلورد از پائیز امسال با تعریف نوبت کاری شبانه وارد مرحله جدیدی شد و به صورت شبانه روزی درآمد.

برای ساخت این سد که از سال 88 آغاز شد تاکنون یک هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده و 500 میلیارد ریال هم بابت تکمیل آن به مرحله آبگیری اختصاص یافته است.

با بهره برداری از سد گلورد، علاوه بر آب کشاورزی شرق مازندران شامل شهرستان های نکا، بهشهر و گلوگاه، آب آشامیدنی این مناطق هم تامین می شود.

شرق مازندران بر اساس گزارش های رسمی آب منطقه ای و هواشناسی بیشترین خشکسالی را در سال های اخیر تجربه کرده است. سد گلورد دارای مخزن 107 میلیون متر مکعبی است که در کنترل سیلاب و کاهش خسارات ناشی از سیل هم نقش موثری دارد.