آرشیو چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۶۴۴۱
جهان
۲۰
همسایگان

نیروهای عراقی در آستانه ورود به فرودگاه نظامی موصل

گروه جهان/ همزمان با آغاز سومین روز عملیات پیشروی نیروهای عراقی علیه داعش، ارتش عراق در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای عراقی، با به دست گرفتن کنترل روستای کوهستانی به نام البو سیف که مشرف به فرودگاه نظامی موصل است، به اطراف این فرودگاه رسیدند.

به گزارش ایسنا، «عبدالامیر یارالله»، فرمانده عملیات «نینوا می آییم»، ضمن تایید این خبر اعلام کرد: نیروهای پلیس فدرال و یگان های ویژه وابسته به وزارت کشور در ورودی های فرودگاه موصل مستقر شدند. گروه اطلاع رسانی جنگ با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای پلیس فدرال، واکنش سریع، یگان نهم زرهی ارتش و یگان العباس اهداف خود را در قالب صفحه اول مرحله سوم عملیات «نینوا می آییم» تکمیل کرده و در محور غرب موصل نیز نیروهای حشد الشعبی به جاده مواصلاتی بین موصل و شهرستان تلعفر رسیدند تا حلقه محاصره داعش در غرب موصل را تنگ تر کنند. سمیر داوود المحسن، افسر ارتش عراق تصریح کرد: نیروهای پلیس فدرال و حشد، خاکریزهایی را ایجاد کرده و تک تیراندازها را روی تپه های مشرف مستقر کردند تا هر گونه حمله داعش از داخل شهرستان تلعفر یا محله های غرب موصل را ناکام بگذارند.

دیدار دو جانبه العبادی و ماتیس

روز دوشنبه نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع امریکا ضمن تاکید بر حمایت بین المللی از عراق در جنگ با تروریسم گفت هیچ نیروی خارجی در عراق با داعش نمی جنگد. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در دیدار با جیمز ماتیس، وزیر دفاع امریکا گفت: هیچ نیروی خارجی روی خاک عراق با داعش نمی جنگد و تنها مشاورانی در عراق حضور دارند و این نیروهای عراقی هستند که با داعش می جنگند و به پیروزی هایی دست می یابند. العبادی ضمن تاکید بر توانایی خود برای شکست داعش افزود ما در لحظه سرنوشت سازی برای آزادی شهرهایمان هستیم و لازم است حمایت از عراق ادامه داشته باشد. جیمز ماتیس با اشاره به توانایی های نظامی بالای عراق گفت ما برای دوره ای در عراق باقی خواهیم ماند تا از ارتش عراق حمایت کنیم. وی پیشروی بزرگ ارتش عراق طی دو سال گذشته را ستود و گفت: ارتش عراق وجهه بسیار خوبی در داخل و خارج دارد و برخی پیروزی های ارتش عراق و دفاع شان از غیرنظامیان در رسانه های جهانی منعکس نشده است.