آرشیو چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۹
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

یوسف مرادیان، بازیگر: اگر به امید آمریکا باشیم همه چیزمان را از دست می دهیم

یوسف مرادیان، درباره تازه ترین فیلم خود «ترمینال غرب» تاکید کرد: این فیلم ادعا می کند که کشور های مستکبر نظیر آمریکا غیر قابل اعتماد هستند و اگر بخواهیم به امید آنها پیش برویم، همه چیزمان را از دست خواهیم داد.

بازیگر فیلم سینمایی «ترمینال غرب» که نمایش آن در قالب اکران های مردمی جشنواره عمار آغاز شده، با بیان این که پس از خواندن فیلمنامه این فیلم و از ابتدای ورودم به اثر، متوجه شدم که با اثری ملی و مردمی که قرار است، حقایقی را مطرح کند روبرو هستم، گفت: شخصیت دانشمند هست های را که در این فیلم به من پیشنهاد شد، دوست داشتم و با عشق این نقش را بازی کردم و در نهایت نیز جواب گرفتم؛ چرا که معتقدم زمانی که آدم با جان و دل کاری را می پذیرد، نتیجه آن نیز مطلوب و برای خودش قابل قبول خواهد شد.

مرادیان با بیان این که این دانشمند و دوستانش از آن جنس آدم هایی بودند که ایمان داشتند در کشور، تمام بستر های لازم جهت پیشرفت وجود دارد و باید برای عملیاتی شدن آن، عدهای همانند خط شکنان و بسیجی وار، راه را باز کنند، اظهار داشت: نکاتی که گفتم روحیه فردی بود که من نقش آن را بازی کردم و این مسائل در طول پیش تولید و مراحل تحلیل شخصیت با فیلمنامه نویس، مدام مطرح می شد.

وی با اشاره به این که فیلم «ترمینال غرب»، موضوعی حساس و راهبردی در سینمای ایران را دنبال می کند، اظهار داشت: من افتخار می کنم که در اثری ملی و مردمی که حقایق را مطرح کرده حضور داشته ام و به نظرم «ترمینال غرب» پیش گویی کرد و پیش گویی اش به حقیقت پیوست.

«ترمینال غرب» فیلم داستانی 75 دقیق های به کارگردانی قربانعلی طاهرفر و نویسندگی محمد نیک دل با موضوع اتفاقات هست های سال های اخیر و حواشی اجتماعی مربوط به آن است.