آرشیو پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۷۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کشف 460 تن کالای قاچاق در کیش

فرمانده دریابانی کیش از کشف 460 تن کالای قاچاق از دو لنج به ارزش تقریبی 10 میلیارد تومان بین سکوی سلمان و جزیره هندورابی در مسیر آب های بوشهر خبر داد.

کیش - خبرنگار کیهان: سرهنگ رحیم جهانبخش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این دو لنج در مسیر کشورهای عربی به آب های سرزمینی به سمت سواحل استان بوشهر توقیف شده است افزود: یکی از این لنج ها حاوی 300 تن کالای قاچاق و ممنوعه و دیگری نیز حامل حدود 160 تن کالابوده، اگر چه شمارش کامل صورت نگرفته اما در مجموع حدود 460 تن کالای قاچاق از این دو لنج کشف و ضبط شده است.

وی گفت: برنج خارجی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، مانیتور، لاستیک خودرو، انواع ابزارآلات خودرو و قطعات جانبی، یخچال، عطر و ادکلن، تلویزیون، پوشاک و لوازم خانگی و لوازم برقی منزل، اسباب بازی از جمله کالای کشف شده از این دو لنج است.

وی ارزش اولیه این اجناس را در برآورد اولیه 10 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: همکاران گمرک قیمت اصلی آن را برآورد خواهند کرد.

جهانبخش گفت: این موضوع ربطی به حوزه استحفاظی کیش ندارد و در بوشهر بررسی می شود و این دو لنج بین سکوی سلمان و جزیره هندورابی که در مسیر بوشهر تردد می کردند توقیف شده و در حوزه سرزمینی کیش نبوده است، حوزه فعالیت دریابانی کیش تا آب های خط منصف است و محدوده دریایی گسترده ای را شامل می شود.

وی افزود: با هماهنگی که با حوزه قضایی داریم این کالاها به گمرک های عسلویه و بندرریگ تحویل داده می شود که برخورد قانونی در مورد آن بر اساس قوانین جمهوری اسلامی انجام خواهد گرفت.