آرشیو پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۷۰
اخبار کشور
۱۰

سردار غیب پرور در همایش جامعه عشایری کشور: عشایر در ایران عامل وحدت ملی هستند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه عشایر همچون نخ تسبیح عامل وحدت و یکپارچگی ملت هستند تصریح کرد: عشایر ما عامل واگرایی در کشور نیستند؛ این یک نعمت است و باید آن را پاس داشت.

سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دومین روز همایش بزرگ سران طوایف و عشایر ضمن خوش آمدگویی به اقوام و طوایف مختلف عشایر اظهار داشت: این همایش عشایر نقشی مهم در معرفی فعالیت های انقلابی عشایر به مسئولان دارد چرا که عشایر خیلی خوب انقلاب اسلامی را درک کرده اند. این همایش به عنوان یک نعمت در جهت آشنایی بیشتر مسئولان با عشایر محسوب می شود.

سردار غیب پرور در ادامه گفت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص عشایر بیاناتی داشتند که بیانگر توجه ویژه آنها به این قشر زحمتکش جامعه است.

وی با بیان اینکه در سخت ترین شرایط دفاع مقدس جامعه عشایری حضوری پرشور داشته است افزود: اینکه در یک دبیرستان عشایری 97 دانش آموز به فیض شهادت نایل شوند در دنیا و در طول تاریخ انقلاب بی نظیر است. اینها بیانگر حضور پرشور جامعه عشایری در دفاع از انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه عشایر همچون نخ یک تسبیح عامل وحدت و یکپارچگی ملت می شوند تصریح کرد: عشایر ما عامل واگرایی در کشور نیستند؛ در بسیاری از کشورها تنوع اقوام یک خطر به حساب می آید اما در کشور ما این یک نعمت است و باید آن را پاس داشت.

سردار غیب پرور به مشکلات جامعه عشایری اشاره کرد و گفت: بسیاری از این مشکلات با تامل و همفکری قابل حل هستند که در این راستا نمایندگان وزارت جهادکشاورزی، سازمان محیط زیست و اداره منابع طبیعی باید بیایند و برای برطرف کردن این مشکلات با هم تعامل و هم اندیشی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عشایر موضوع آموزش و مدارس است، خاطرنشان کرد: بسیج آمادگی دارد در چندین نقطه از کشور دبیرستان های عشایری را تاسیس کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه تاکید کرد: بخش مهمی از تولیدات اقتصاد مقاومتی در اختیار عشایر قرار دارد. ما باید بخشی از اعتبارات بسیج سازندگی را به عشایر اختصاص دهیم چراکه ما مطمئنیم از اعطای تسهیلات به عشایر نتایج مطلوبی کسب می کنیم.