آرشیو شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۷۱
صفحه آخر
۱۲

نتانیاهو در اولین سفر به استرالیا از سوی مردم این کشور «هو» شد

همزمان با اولین سفر بنیامین نتانیاهو به استرالیا، هزاران تن با شرکت در تظاهراتی بزرگ در شهر سیدنی، جنایت های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند، آنها همچنین علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی شعار دادند و وی را «جنایتکار جنگی» خواندند.

مردم و سران کشورهای مختلف جهان این روزها حسابی از خجالت رژیم غاصب صهیونیستی و نخست وزیر آن بنیامین نتانیاهو درآمده اند تا رفتارهای ضد انسانی آنها را یادآور شوند. روز چهارشنبه خبر رسید که هواپیمای حامل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل ممنوعیت، مجبور شد برای آنکه از حریم هوایی اندونزی عبور نکند، مسیر هشت ساعت و نیمه خود از سنگاپور به سیدنی را 11 ساعته طی کند. هواپیمایی رژیم صهیونیستی اجازه ورود به حریم هوایی بسیاری از کشورهای مسلمان از جمله اندونزی و پاکستان را ندارد. اندونزی با بزرگترین جمعیت مسلمان در جهان، از حامیان فلسطین است. هزاران کیلومتر دورتر تقریبا به طور همزمان، دانشگاه «ترینتی» ایرلند نیز تحت فشار دانشجویان، مراسم سخنرانی «زئیف بوکر»، سفیر رژیم صهیونیستی در ایرلند را لغو کرد.

اما آخرین خبرها از رسوایی صهیونیست ها حاکی از آن است که مردم استرالیا در شهر «سیدنی» نیز در اعتراض به اولین سفر نخست وزیر این رژیم به استرالیا، به خیابان ها آمده و وی را جنایتکار جنگی خواندند. یکی از این معترضان درباره برگزاری این تظاهرات گفته: «ما با حمایت دولت استرالیا از اسرائیل به عنوان یک دولت نژادپرست مخالفیم. این بسیار وحشتناک است که برخی از رهبران استرالیا برای استقبال از یک جانی جنگی فرش قرمز پهن کردند.» نکته جالب در این تظاهرات آنکه استرالیایی ها دست نوشته هایی را با خود به همراه داشتند که تصاویر امام خمینی(ره) بر روی آن حک شده بود. معترضین همچنین با حمل پرچم حزب الله لبنان، رژیم صهیونیستی را با نظام آپارتاید مقایسه کردند و نتانیاهو را «فاشیست» خواندند.