آرشیو شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۷۱
صفحه آخر
۱۲

6 کشور بدهکار به سازمان ملل حق رای خود را در مجمع عمومی از دست دادند

سازمان ملل اعلام کرد، شش کشور عضو این سازمان به دلیل عدم پرداخت سهم مالی سالانه خود و بدهی، حق رای را به طور موقت از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شش کشور لیبی، سودان، ونزوئلا، پاپوآ گینه نو، کیپ ورد و وانواتو به دلیل عدم پرداخت سهم مالی سالانه خود به طور موقت از حق رای ممنوع شدند.

خبرگزاری آلمان با اعلام این خبر افزود که پاپوآ گینه نو برای بازپس گیری حق رای خود بایستی حداقل 139 میلیارد دلار به سازمان ملل پرداخت نماید و بدهی وانواتو کشور فقیر واقع در اقیانوس آرام، به سازمان ملل نیز 19 هزار دلار است.

ونزوئلانیز که از ناآرامی های سیاسی و بحران حاد اقتصادی رنج می برد، برای دومین بار طی سه سال گذشته حق رای خود را از دست داده و بدهی این کشور 24 میلیون دلار اعلام شده است.بر اساس این گزارش، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، تعلیق حق رای این کشورها در مجمع عمومی را به آنها اعلام کرده است.کشورهای عضو سازمان ملل برای حفظ حق رای خود بایستی مبلغ مالی مشخصی را به این سازمان پرداخت کنند. سازمان ملل به خاطر وابستگی مالی به کشورهای آمریکا، اروپای غربی و عربستان، استقلال سیاسی خود را تا حدود زیادی از دست داده است. محکوم نکردن رژیم آل سعود به خاطر جنایت علیه بشریت در یمن، به عنوان لکه ننگی برای سازمان ملل و دبیرکل سابق آن، ثبت شده است.