آرشیو شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۶۴۴۳
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

بازداشت یکی دیگر از سرمایه گذاران سریال شهرزاد

سرمایه گذار و شریک 60 درصدی برند «شهرزاد» در ارتباط با پرونده فساد صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه بازداشت شد. سایت انصاف نیوز با اعلام این خبر نوشت: «ه.ر» در ارتباط با پرونده فساد صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه بازداشت شد. وی یکی از حامیان برنامه های فرهنگی بخشی از جریان سیاسی اصولگرا و از جمله درارتباط با جشنواره فیلم مدافعان حرم است. ه.ر همچنین یکی از کسانی است که نام او با سریال «شهرزاد» گره خورده است.

تماشای «منظره سرایی» در نگارخانه مهر

نمایشگاه «منظره سرایی» نقاشی نوگرای ایران با ارائه آثار شش نفر از هنرمندان مدرنیست ایران در نگارخانه ماه مهر برپاست. در این نمایشگاه چهار اثر از سهراب سپهری، سه اثر از ابوالقاسم سعیدی، دو اثر از بهجت صدر، دو اثر از ناصر عصار، دو اثر از حسین کاظمی و یک اثر از منوچهر یکتایی به نمایش درآمده که در همه آنها طبیعت و مناظر طبیعی به عنوان عنصر اصلی اثر مورد توجه است.

استقبال از موسیقی ایرانی در مقدونیه

موسیقی اصیل ایرانی که در مجموعه باشکوه تئاتر ملی اسکوپیه پنجشنبه شب توسط سه استاد ایرانی به اجرا درآمد مورد استقبال شهروندان مقدونیه ای قرار گرفت.

اضافه شدن زبان های فارسی، اردو و کره ای به دروس مدارس ترکیه

وزارت آموزش ملی ترکیه، زبان های فارسی، اردو و کره ای را به مجموع دروس مدارس این کشور اضافه کرد.

تدارک جواد انصافی برای راه اندازی کاروان نمایشی نوروزی

جواد انصافی همزمان با آغاز سال جدید کاروان نمایشی نوروزی را در چند شهر ایران به راه می اندازد.

ترخیص داوودنژاد از بیمارستان

علیرضا داوودنژاد که به دلیل گرفتگی عروق قلبی در بیمارستان بستری شده بود، از بیمارستان مرخص شد.

شب بخارا در برلین

از سوی جامعه ایرانیان در آلمان و با همکاری انجمن اندیشه، شب بخارا امروز ساعت 18 در برلین برگزار می شود. در این مراسم که به حوزه فعالیت های ادبی و کاری مجله در قلمرو جغرافیایی زبان فارسی اختصاص دارد با سخنرانی علی دهباشی، سردبیرمجله بخارا آغاز می شود.