آرشیو شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۷۱
فرهنگ و هنر
۱۶

تجسمی

ازدواج رنگ ها در روز درختکاری

آثار هنرهای تجسمی گروهی از هنرمندان همزمان با روز درختکاری و تولد دوباره طبیعت با عنوان «ازدواج رنگ ها» به نمایش گذاشته می شوند.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه گروهی به مادرانی تقدیم شده است که با تنوع فرهنگ ها، با سختی و مشقت، فرزندانشان را برای خدمت به وطن بزرگ کردند تا موجب سربلندی و عزت ایران شوند. این نمایشگاه گروهی که در آن آثاری از رشته های نقاشی، طراحی، کاریکاتور، عکس، خط و... نمایش داده می شود، 15 اسفند از ساعت 11 تا 18 در نگارخانه «ابراهیمی نژاد» افتتاح می شود.

نمایشگاهی از پرتره پدربزرگ ها و مادربزرگ ها

بخش ویژه تصویر سال با عنوان «پدربزرگ و مادربزرگ ایرانی» از اواسط اسفند افتتاح می شود و تا پایان فروردین 96 برای بازدیدکنندگان تهرانی و مسافران نوروزی برپا می ماند.

به گزارش ایسنا، در این بخش که جمعه 13 اسفند در باغ موزه هنرهای ایرانی افتتاح می شود، عکس هایی که از مادربزرگ ها و پدربزرگ های ایرانی به صورت پرتره، زندگی روزمره، حضور در آیین ها و مراسم ملی و مذهبی و سایر جنبه های زندگی شان (ازجمله محل سکونت با حضور یا با یادگاری های به جا مانده از آنها) گرفته شده، ارائه خواهد شد.در بخش «پدربزرگ و مادربزرگ ایرانی» از سوی هیات داوران بخش عکس به ده اثر برگزیده، تندیس تصویر سال، دیپلم افتخار و ده میلیون ریال از سوی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران اهدا می شود.موزه ایرانی در میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیگ)، خیابان دکتر حسابی، شماره 30 واقع است.چهاردهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر، از اول اسفند در بخش های اصلی و ویژه موبایل، ایران ما، پلاسکو و آیت الله هاشمی در همه فضاهای نمایشگاهی خانه هنرمندان ایران برگزار شده است که تا بیستم همین ماه ادامه دارد.