آرشیو یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۶۴۴۴
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

صالحی امیری: دخالتی در افزایش قیمت بلیت سینما نداریم

سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد زمزمه های مربوط به افزایش قیمت بلیت های سینما تا سقف 20 هزار تومان گفت: ما به عنوان وزارت ارشاد اصلا مداخله ای در این کار نداریم. نهادهای صنفی و ازجمله خانه سینما باید در این رابطه تصمیم گیری کنند. میان تهیه کننده و بازار و مخاطب باید یک رابطه منطقی برقرار شود که صنف مربوطه این تصمیم را خواهد گرفت.

«ازدحام سکوت» روایتی از غزلیات ارفع کرمانی

آلبوم «ازدحام سکوت» به آهنگسازی عماد توحیدی و بهنام شهرکی با شعرخوانی بهروز رضوی بزودی از سوی «نی داوود» منتشر می شود.

آلبومی تازه از محمدرضا درویشی در راه بازار

آلبوم موسیقی «در سکوت آفتاب نیمه شب»، تازه ترین اثر سمفونیک محمدرضا درویشی، آهنگساز و موسیقیدان سرشناس ایران، بزودی منتشر می شود. این اثر سمفونیک با اجرای ارکستر سمفونیک آنکارا به رهبری بوراک توزون اجرا و ضبط شده و هم اکنون آماده انتشار شده است.

درگذشت یکی از بزرگان موسیقی نواحی خطه مازندران

استاد حسین طیبی نوازنده ساز «لله وا» و از بزرگترین و مطرح ترین هنرمندان موسیقی نواحی استان مازندران شامگاه جمعه 6 اسفندماه بعد از مدت ها مبارزه با بیماری دار فانی را وداع گفت.

رونمایی از فهرست نسخه های فارسی کتابخانه ملی دانشگاه صوفیه

در آیین افتتاحیه همایش دانشگاه صوفیه از دو کتاب زیج یمینی (تالیف 511 ق) و فهرست نسخه های فارسی کتابخانه ملی دانشگاه صوفیه رونمایی شد. زیج یمینی از نسخه های نفیس موجود در این کتابخانه بود که با مقدمه علی صفری آق قلعه از سوی میراث مکتوب منتشرشد. فهرست نسخه های فارسی را علیرضا پورمحمد تالیف کرده بود.

معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم «100»

آیین پایانی یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم «100» ششم اسفند ماه با حضور جمعی از سینماگران در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم اسامی برگزیدگان 8 بخش شامل مسابقه «بین الملل»، مسابقه «ملی»، بهترین فیلم «اقتصاد مقاومتی و فرهنگ کار»، «مسیر تجربه»، «دستاوردهای فنی و تکنیکی»، «جایزه ویژه دبیر»، «بهترین فیلم از نگاه تماشاگران» و جایزه «بهترین فیلم جشنواره» اعلام شد و علی قربانی دبیر جشنواره «100» همچون نشست خبری، در سخنانی کوتاه خواست که جشنواره را تنها متعلق به حوزه هنری ندانند و برای برافراشتن پرچم سینمای اخلاق همه کمک کنند.