آرشیو یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۶۴۴۴
اقتصادی
۶
خبر

کسب و کارهای نو مشکلات اقتصادی را رفع می کنند

نخستین همایش تفکر خلاق، سرمایه گذاری و توسعه، روز دهم اسفند ماه در تالار همایش های خلیج فارس جزیره کیش با حضور مدیران ارشد اتاق های بازرگانی سراسر کشور، مسئولان منطقه آزاد کیش، کارآفرینان برجسته و فعالان حوزه سرمایه گذاری توسط پژوهشگاه شاخص پژوه برگزار می شود. نشست خبری این همایش، روز گذشته برگزار شد.

امیر محمودزاده، رئیس پژوهشگاه شاخص پژوه در این همایش گفت:برخی کسب وکارهای نو اکنون در ایران به وجود آمده که می توانند مشکلات اقتصادی ایران را تا حدی برطرف کنند اما باید در نظر داشت که این کار نیاز به حمایت بیشتری دارد. درصورتی که کسب وکارهای نو به توسعه پایدار برسند می توان امیدوار بود که برخی از مشکلات اقتصادی ایران نیز برطرف شود. وی افزود: اکنون 3 چالش اصلی در کشور وجود دارد که شامل بیکاری، بی اعتمادی و بی انگیزگی می شود. برای رفع این چالش ها باید با ایده های جدید وارد فضای اقتصادی کشور شد. رویکردهای گذشته اکنون توان رفع این مشکلات را ندارند.

محمودزاده که در حوزه شناسایی ظرفیت های اقتصادی فعالیت می کند در ادامه این نشست، خبر از راه اندازی فرودگاه و لنگرگاه جزیره هندورابی داد و گفت: در این طرح برخی از کارشناسان وزارت نفت همکاری های قابل توجهی داشتند. می توان با استفاده از این شیوه های نوین توسعه در دیگر نقاط کشور نیز اقدامات مناسبی داشت.