آرشیو یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۶۴۴۴
جهان
۲۰

پرونده های فساد جناح راست فرانسه گشوده شد

دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه جناح راست این کشور اعم از افراطی ها و میانه ها با چالش فساد رو به رو شدند. دیروز تحقیقات رسمی درباره پرونده های فساد مارین لوپن، کاندیدای جناح راست افراطی و فرانسوا فیون، کاندیدای جناح راست میانه، آغاز شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس فرانسه، «لوپن» را به اتهام استخدام دو نفر از کارمندان خود به سمت دستیاری در پارلمان اتحادیه اروپا و پرداخت حقوق آنان از بودجه این پارلمان احضار کرد. اما «رودولف بوسلو» وکیل «لوپن» در مصاحبه با روزنامه «لوموند» تایید کرده موکلش قصد رفتن نزد پلیس یا مقام های قضایی تا پایان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ماه های آوریل و مه را ندارد. جدیدترین نظرسنجی ها حاکی از پیشتازی «لوپن» در مقایسه با سایر رقبا است.

از سوی دیگر، پس از چهار هفته تحقیقات درباره رسوایی «فرانسوا فیون» کاندیدای حزب راست میانه نیز دستگاه قضایی این کشور از انتصاب یک دادرس ویژه برای رسیدگی به اتهامات وی خبر داد.

به گزارش یورو نیوز، «فیون» متهم است مبلغ کلانی به همسرش در ازای فعالیت در شغل ساختگی همچنین مبالغی هم به فرزندانش پرداخته است. تحقیقات مرتبط با این پرونده تاکنون توسط پلیس فرانسه دنبال می شد و از این پس دادرس مذکور اختیارات بیشتری در زمینه رصد کردن ارتباطات تلفنی و حبس خانگی احتمالی مظنونان خواهد داشت.