آرشیو یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۶۴۴۴
ایران زمین
۱۹
تک خبر

برق رسانی با انرژی خورشیدی به 31 روستای کرمان

31 روستا از طریق انرژی خورشیدی در سراسر استان کرمان برقدار شده اند که از این حیث مقام اول را در کشور کسب کرده است. «عبدالوحید مهدوی نیا»، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان با حضور در غرفه ایرنا در نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری این استان افزود: 24 مدرسه، 10 مسجد و تعدادی از ادارات نیز از برق خورشیدی برخوردار شده اند.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیتی که در استان کرمان وجود دارد، اقدام هایی در زمینه جذب سرمایه گذار در حوزه انرژی های پاک و تجدید پذیر انجام شده، گفت: تعدادی موافقتنامه اولیه با سرمایه گذاران برای خرید و فروش تضمینی برق منعقد شده اما تاکنون به مرحله اجرایی نرسیده است. درحوزه انرژی بادی، ظرفیت سنجی به مدت 2 سال در منطقه «نظام شهر» نرماشیر با نصب دکل انجام شده و اطلاعات باد را در بازه های زمانی مشخص کردیم که خوشبختانه ظرفیت لازم برای ایجاد نیروگاه بادی دراین منطقه فراهم شده است.

مهدوی نیا با اشاره به اینکه بسته سرمایه گذاری این طرح آماده و منتشر شده تصریح کرد: خوشبختانه سرمایه گذار خارجی در حال فراهم کردن مقدمات کاراست. در زمینه انرژی های نو و استفاده از انرژی زیست توده و زائدات درختان، فضولات دامی و فاضلاب ها، شهرهای سیرجان و بم انتخاب شده اند که مطالعات توسط مشاور طرح انجام و نیروگاه بیوگاز برای این 2 شهر طراحی شده و ارائه طرح برای انتخاب سرمایه گذار تا اوایل سال آینده انجام خواهد شد.