«سهراب شهیدثالث» و فرصتی برای عبور از یک سنت غلط سینمایی
از زمانی که پارادایم مسلط بر تاریخ نویسی و نقدنویسی در سینمای ایران، قطب بندی کاذب و نامعتبر «فیلمفارسی- موج نو» بوده است، چند ایراد هم زمان، هم در نگارش تاریخ های سینمای ایران، هم در خوانش از فیلم ها و هم در نقد فیلم های سینمای ایران نیز وجود داشته است. به عبارت دیگر سینمایی نویسی، تاریخ نویسی و نقدنویسی در سینمای ایران، نیازمند عبور از مرحله ای ا ست که مدت هاست دورانش پایان یافته. اولین ایراد این قطب بندی این است که «فیلمفارسی» به مثابه یک واژه مبهم و نامعتبر، یک «تمایز کارآمد» را حذف می کند و با این حذف، «شبه فیلم»ها و فیلم های متعلق به سینمای «عامه پسند قصه گو» را یکسان معرفی می کند. درحالی
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.