آرشیو دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۸۸۸۷
صفحه اول
۱
سرمقاله

عذاب الهی یا ناکارآمدی؟

سید مسعود علوی

رئیس جمهور در نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریزگردها و شورای اداری استانداری خوزستان مشکلات این استان را به عذاب الهی نسبت داد و گفت: «در برخی روایات آمده اگر معروف را زیر پا گذاشتید و منکر ترویج شد، عذاب الهی نازل می شود و برخی عذاب ها نیز همین است که ما می بینیم.» این اولین باری است که رئیس جمهور مشکلات پدید آمده را به دولت قبل نسبت نمی دهد و آن را به عذاب الهی و ترک امر به معروف و نهی از منکر، حواله می دهد. این فهم از مشکلات کشور را نمی شود تخطئه کرد، اما آیا مردم خوزستان که هشت سال در برابر هجوم بیگانگان مانند شیر مقاومت کردند و از استقلال و شرف ملت ایران حمایت نمودند، مرتکب منکری شده اند که مستحق عذاب الهی باشند؟! اگر این انگاره را درست بدانیم باید ارتکاب منکر را به مسئولین دولتی نسبت بدهیم که در وادی «کارآمدی» گام برنمی دارند.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.