آرشیو دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۷۳
سیاسی
۲

آینده درخشانی در انتظار کشور است

رئیس جمهور، توسعه پوشش 11 میلیون نفری بیمه شدگان و اقدامات حوزه سلامت را از افتخارات بزرگ این دولت برشمرد و با تاکید بر این که سلامت، مقدم بر درمان است، اظهارکرد: برای حل مشکلات باید دست به دست هم دهیم و بی تردید آینده درخشانی در انتظار کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در نخستین مجمع ملی سلامت و تقدیر از برگزیدگان جشنواره مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت با بیان این که متاسفانه برخی از تعامل با جهان بدشان می آید و از تقابل استقبال می کنند که البته این تقابل برای برخی نان داشته است، گفت: هنگامی که تعامل با جهان وجود نداشته و دچار تحریم هستیم، ناچار برای کشاورزی، باید از کود و سم غیراستاندارد استفاده کنیم.

روحانی اظهار کرد: برخی تصور می کنند، هرچه قفل های دروازه کشور بیشتر باشد، امنیت و سلامت بیشتر خواهد بود، اما این طور نیست، چرا که ما ملتی بزرگ و با فرهنگ داریم. وی با اشاره به این که ذخایر صندوق توسعه ملی برای استفاده در شرایط بحرانی و روز مباداست، گفت: یک رسانه به این موضوع انتقاد نکرد چرا دولت نمی تواند در روز مبادایی که به واسطه کاهش درآمد نفتی به وجود آمد از ذخایر این صندوق استفاده کند، اما ملت ایران بداند که ما در سال 93 و 94، 20 درصد درآمد نفتی را به صندوق توسعه ملی ریختیم و براساس مصوبه مجلس باید 30 درصد دیگر هم پرداخت کنیم.

وی با بیان این که نباید مردم را با دروغ گفتن نسبت به آینده نظام و کشور مایوس کرد، گفت: باید دست به دست هم بدهیم و این معنای مجمع ملی سلامت است.