آرشیو دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۷۳
ایران
۱۵

رئیس جمهور فردا به سیستان و بلوچستان می رود

استاندار سیستان و بلوچستان از سفر رئیس جمهور به این استان در فردا (10 اسفند) و افتتاح طرح های متعدد در این استان خبرداد.

به گزارش ایسنا، علی اوسط هاشمی از روشن شدن مشعل گاز در شهر زاهدان با حضور رئیس جمهور خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون 37 شهر این استان گاز نداشته و تنها ایرانشهر به برکت وجود خط صلح از گاز برخوردار بوده است، در نتیجه گاز رسانی به این استان را در سفر رئیس جمهور به استان هدف گذاری کردیم.

وی از راه اندازی توسعه بندر شهید بهشتی تا پایان فروردین به عنوان عیدانه جمهوری اسلامی در منطقه، یاد و عنوان کرد: توسعه بندر شهید بهشتی انجام شده و عملیات آن تا پایان سال به پایان می رسد و ما در انتظار تعیین وقت مقامات برای افتتاح آن در فروردین سال آینده هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تبدیل شدن سیستان و بلوچستان به مقصد گردشگری اظهار کرد: با حضور رئیس جمهور در روز 10 اسفند دومین باند پهن پیکر فرودگاهی کشور با عرض 65 متر و با برخورداری از آسفالت پلیمری در چابهار افتتاح می شود. در این روز همچنین یک ایرلاین به مقصد تهران و مشهد به عنوان تنها ایرلاین استان آغاز به کار می کند.

هاشمی امنیت استان را خوب ارزیابی کرد و توضیح داد: بنده بدون استفاده از تیم های حفاظتی بسیار، 600 کیلومتر را از سرباز تا سیستان نیمه شب طی کردم، در حالی که برخی استانداران پیشین در ساعاتی که شرایط به اصطلاح «گرگ و میش» می شد از حرکت باز می ایستادند که این به معنای امنیت ایجاد شده در استان است.