آرشیو دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۷۳
جامعه
۱۷

استقبال 6 میلیون نفر از اردوهای راهیان نور

مریم خباز

از سال 84 که اردوهای راهیان نور راه افتاد و پای مردم به مناطق عملیاتی جنوب، غرب و شمالغرب کشور باز شد تا امسال در یازدهمین سال آغاز به کار این اردوها، میلیون ها نفر از این مناطق بازدید کرده اند، به گفته سردار نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در سال 95، شش میلیون نفر.

این رقم با این که نسبت به آمار400 هزار نفری زائران در سال 84 رشد محسوسی داشته ولی دبیرخانه ستادمرکزی راهیان نور کشور قصد دارد تعداد بازدیدکننده ها از مناطق عملیاتی کشور و 22 یادمان دفاع مقدس را افزایش دهد، هدفی که به گفته نادر ادیبی سبب شده تا توسعه زیرساخت ها در این مناطق در دستور کار قرار گیرد.

با این حال او تاکید می کند با امکاناتی که فعلاوجود دارد نیز از امروز تا نیمه فروردین که زمان اوج سفر به مناطق عملیاتی است، آمادگی کامل برای پذیرایی و سرویس دهی به زائران بویژه در سه یادمان شهدای والفجر8، قلاویزان و شرهانی وجود دارد.

بخشی از این آمادگی ها مربوط به خدمت رسانی شبکه 40 هزار نفری از خادمان داوطلب، 25 هزار راوی و 15 هزار مبلغ است که در کاروان های راهیان نور و مراکز اسکان زائران به ارائه خدمت مشغول اند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور به همین دلیل تاکید می کند همه علاقه مندان به حضور در مناطق عملیاتی می توانند با سامانه ملی راهیان نور به شمار 096313 تماس بگیرند و برای شرکت در اردوها اقدام کنند.

شعار سال، شهدای الگو

سال 96 شعار اردوهای راهیان نور کشور «من انقلابی ام» خواهد بود، جمله ای کوتاه برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری که در چندین مرحله ویژگی های یک فرد انقلابی را تبیین کرده اند. همچنین سال آینده در اردوهای راهیان نور کشور، هفت شهید به عنوان شهدای محوری به زائران مناطق عملیاتی معرفی خواهند شد که به گفته ادیبی سبک زندگی، رفتار و سلوک آنها در جریان اردوهای راهیان نور تشریح خواهد شد، شهدای شاخص، مصطفی ردانی پور، احمد حجتی، حسن باقری، محمدرضا سبحانی، مهدی عسگری، محمد سعید جعفری و مرجان نازقلچی.