آرشیو دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۷۳
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

عابدینی با پنجمی جام جهانی نفر چهارم رنکینگ دنیا شد

شمشیرزن تمام نشدنی

مجتبی عابدینی دوباره تاریخ شمشیربازی را نوشت؛ این بار هم از نو. او که بعد از چهارمی در المپیک، هربار اتفاق جدیدی را رقم می زند، این بار با با پنجمی در جام جهانی لهستان نفر چهارم رنکینگ سابر دنیا شد. کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر ایران سه هفته بعد از نائب قهرمانی در جام جهانی پادوای ایتالیا با مصدومیت کمر و ساعد دست از جمعه دوئل با رقبایش را در ورشو شروع کرد. شمشیرباز چهارم المپیک با کنار زدن رقبایی از فرانسه، گرجستان و آلمان گذشته بود، در مرحله یک چهارم نهایی برابر آرون ژیلاگی مجارستانی قهرمان المپیک ایستاد، اما با نتیجه 15 11 باخت و پنجم جام جهانی ورشو شد. در این مسابقه 175 شمشیرباز حضور داشتند که هامر آمریکایی، نایب قهرمان المپیک ریو بعد از عابدینی به ششمی رضایت داد. عابدینی با پنجمی در ورشو با اضافه کردن 14 امتیاز به جمع امتیازات رنکینگ جهانی اش، نفر چهارم شد؛ اتفاقی که برای اولین بار عابدینی آن را رقم زد، هرچند خودش قبل از رفتن به لهستان امیدوار بود مدال بگیرد، اما حالاهم خوشحال است: «همه تلاشم را کردم تا رنکینگ جهانی ام را بالاببرم. خدا را شکر به خواسته ام رسیدم. من با 14 امتیاز پنجمی این رقابت ها، حالاجزو چهار نفر برتر دنیا هستم؛ اتفاقی که در تاریخ شمشیربازی ایران بی سابقه است.»

او به ادامه شگفتی هایش در سال آینده خیلی امیدوار است. آن هم در مسابقه های جهانی: «سال 95 را با پنجمی جهان تمام کردم و از خدا متشکرم. امیدوارم سال 96 را با مدال شروع کنم و رنکینگم را باز هم بهتر کنم.»

پیمان فخری، سرمربی تیم ملی سابر، مثل همیشه شاگردش را فوق العاده می داند: «مجتبی لایق بهترین هاست. او در جام جهانی لهستان طوفانی بازی کرد، حتی در مبارزه با ژیلاگی پایاپای پیش آمد، اما متاسفانه آخر بازی کم آورد؛ آن هم به خاطر خستگی، مصدومیت های زیادش و نداشتن استراحت کافی. بعد از جام جهانی ایتالیا دو هفته فرصت داشتیم که بچه ها درگیر هفته آخر لیگ بودند، به خاطر همین خوب استراحت نکردند.» سه شمشیرباز دیگر؛ محمد فتوحی با مقام سی و پنجمی، محمد رهبری چهل و دومی و علی پاکدامن هم با چهل و پنجمی دو امتیاز به مجموع امتیازاتشان اضافه کردند. تیم ملی شمشیربازی سابر ایران دیروز هم در قسمت تیمی جام جهانی بازی کرد