آرشیو دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۷۳
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

ناصری: آلودگی هوا، بیشتر از سرما اذیت مان می کند

مشکلات اردوهای بیرون از تهران را به جان می خریم

پاروزنان کانو کانادایی برای آخرین تمرینات، دوباره دیروز قایق ها را به آب انداختند؛ این بار در دریاچه آزادی تهران. فصل مسابقات کانویی ها از اردیبهشت ماه سال آینده با کاپ جهانی استارت می خورد تا به قهرمانی جهان و آسیا برسند.

شاهو ناصری، پاروزن مسافت هزار متر کانو کانادایی هم در جمع اردونشینان هست. او درباره این اردو می گوید: «اردوی تهران،آخرین اردوی امسال ماست. خدا را شکر دو اردوی خوبی در بوشهر داشتیم و حالاهم در تهران تمرینات را ادامه می دهیم.»

اکنون برای پاروزنان اردونشین جدای از سردی هوای دریاچه آزادی، آلودگی هوا آزاردهنده است؛ مساله ای که شاهو ناصری هم روی آن تاکید دارد: «مشکل ما در دریاچه تهران سردی هوا نیست، بلکه آلودگی هواست که ما را اذیت می کند. سردی هوا با پوشیدن لباس قابل حل است، اما برای ریه هایمان نمی توانیم کاری کنیم. خود ما هم ترجیح می دهیم به جای تمرین در تهران، به شهر های دیگر برویم، اما حتما مشکلاتی هست که فدراسیون برای اردو در بقیه شهرها اقدام نمی کند.»

با این که اردو در بقیه شهرها بدون مشکل نیست، اما قایقرانان آن را به جان می خرند: «خیلی از استان ها داوطلب میزبانی اردو هستند. البته که از نظر نبود قایق، خوابگاه و غذا هم مشکل دارند. غذا و خوابگاه هم بیشترین هزینه را دارد، اما بچه ها با همه این مشکلات باز هم اردو در بقیه شهرها را به آزادی ترجیح می دهند، چراکه هدف ما تمرین است و ما می خواهیم بهترتمرین کنیم.»

پاروزن هزار متر کانو کانادایی، حضور در کاپ جهانی را تدارکاتی می داند: «کاپ های جهانی که سال آینده ما در آن شرکت می کنیم، برایمان جنبه تدارکاتی دارد، چراکه ما شانس مدال در این مسابقات نداریم، بنابراین ما می رویم تا هم در شرایط مسابقه قرار بگیریم و هم رقبایمان را بسنجیم و در قهرمانی آسیا از پس رقبا با مدال برآییم.»