آرشیو سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۳۷۵۸
احزاب
۶
سوژه روز

هدف روحانی از احیای خانه احزاب، ایجاد فضای سالم سیاسی

سی و پنجمین نشست اعضای شورای مرکزی خانه احزاب عصر دوشنبه با حضور محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس جمهور برگزار شد. معاون اجرایی رییس جمهور با تاکید بر اینکه حضور خانه احزاب یکی از مهم ترین مظاهر توسعه یافتگی سیاسی کشور است، گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های خانه احزاب این است که آیینه تمام نمای تفکر و اندیشه های نخبگان سیاسی در قالب احزاب است.

شریعتمداری افزود: اقدامی که در دولت روحانی برای احیای خانه احزاب انجام شده، برای ایجاد فضای سیاسی سالم و نشاط سیاسی در جامعه است: همان گونه که در اساسنامه خانه احزاب نیز آمده است.

وی اظهار داشت: نگاه به حقوق شهروندی هم از ابتدا مورد نظر رییس جمهوری بود که بخش های قابل ملاحظه ای از آن در قانون اساسی به صراحت آمده است و مورد توجه بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب نیز بوده است. شریعتمداری با تاکید بر اینکه باید در توسعه اندیشه های سیاسی دولت را کمک کرده، فکر داده و راه را نشان دهید در خصوص تامین نیازهای خانه احزاب هم گفت: معتقد نیستم که خانه احزاب و مجموعه آن به کارهای اقتصادی بپردازد. بهترین شکل را این می بینم که از طریق حق السهم اعضای خانه احزاب این کار صورت گیرد. معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان اینکه «آثار مخرب زیرمیزی سیاسی بسیار بیشتر از زیرمیزی های اجتماعی است»، گفت: نباید گذاشت چنین اتفاقی بیفتد که این در گرو تقویت خانه احزاب و احزاب و تشکل های سیاسی در جامعه است تا از ایجاد فرقه ها، گروه های بی نام و نشان و احزاب بدون مرامنامه و اساسنامه، کشور را نجات دهیم. وی با تاکید بر ضرورت حمایت و توجه ویژه دولت برای تقویت گروه های سیاسی گفت: آقای روحانی آمدند حرف واحد زدند و گفتند تحت عنوان اعتدال، کشور را به سمت آرامش و ثبات می بریم و تمام گروه های سیاسی به این امر معترف بودند. معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه آقای روحانی گفت که در فضای معنوی دنبال اهداف هستیم، افزود: همه شما معتقد هستید که اخلاق در جامعه امروز ما همچنان پابرجا باشد و همه بی اخلاقی ها را کنار بگذاریم. همه به دنبال احیای اخلاق و نگهداشت آن در جامعه هستیم. ایرنا