آرشیو سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۷۴
ایران
۱۵

آغاز به کار تاکسیمتر هوشمند در شیراز

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار شیراز، از آغاز به کار مدرن ترین سیستم تاکسیمتر هوشمند کشور برای نخستین بار در شهر شیراز و تجهیز 250 تاکسی به این سامانه خبر داد.

به گزارش فارس، ناصر شمس هدف از اجرای این طرح را تجهیز تمام ناوگان تاکسیرانی شیراز به سیستم های هوشمند ناوبری، محاسبه خودکار و پرداخت کاملاالکترونیکی کرایه عنوان و تصریح کرد: این پروژه در سه فاز انجام خواهد شد که به ترتیب در فاز آزمونه 250 دستگاه، در فاز دوم 5000 دستگاه و در فاز نهایی مجموع 12هزار تاکسی ناوگان تاکسیرانی شیراز به این سامانه مجهز می شوند.

وی افزود: در فاز نخست، بخشی از تاکسی های بیسیم و تاکسی فرودگاه به این سامانه تجهیز و بتدریج ناوگان فعال شهر براساس اولویت در فازهای بعد مجهز می شوند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار شیراز با اشاره به این که در اجرای این طرح از رانندگان ناوگان تاکسیرانی، حمایت می شود و هیچ گونه هزینه ای از آنان اخذ نخواهد شد، خاطرنشان کرد: در مدل اقتصادی طرح پیش بینی شده که در تجهیز خودروهای تاکسی به سیستم تاکسیمتر هوشمند از رانندگان هزینه ای اخذ نشود و تجهیزات به طور رایگان نصب شود.

شمس مهم ترین هدف طرح را ساماندهی پرداخت کرایه و محاسبه خودکار آن عنوان و تصریح کرد: در این پروژه، پرداخت شهروندان براساس پارامترهای تعریف شده از طریق سامانه مدیریت مرکزی محاسبه و مبلغ کرایه به شکل خودکار دریافت می شود.