آرشیو چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۶۴۴۷
حوادث
۱۸

آتش سوزی و انفجار، ساختمان 7 طبقه را ویران کرد

گروه حوادث/ ساختمان 7 طبقه در حال ساخت سحرگاه دیروز در یکی از محلات جنوبی تهران آتش گرفت و به علت انفجار قوطی های رنگ به کلی ویران شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حادثه آتش سوزی و انفجار در این ساختمان مسکونی در حال ساخت در محله مرتضی گرد در بامداد سه شنبه خبر داد و گفت: به دلیل شدت آتش سوزی و انفجار، این ساختمان در حال ساخت به طور کامل فرو ریخت که در این حادثه مالک ساختمان به همراه کارگرش دچار سوختگی و مصدومیت شدند.وی گفت: در طبقه همکف یک ساختمان 7 طبقه در حال ساخت 4 مغازه ساخته شده بود که درآن مواد قابل اشتعال از جمله تینر، رنگ و قوطی ها و اسپری های ضایعاتی و اسقاطی رنگ انبار شده بود. آتش از همین نقطه در حال سرایت به سایر نقاط ساختمان بود که همزمان با آتش سوزی به دلیل حجم بالای قوطی ها و اسپری های مواد شیمیایی و رنگ محل حادثه دچار انفجار شد و به یکباره این ساختمان 7 طبقه به طور کامل فرو ریخت.

بر اثر تخریب این ساختمان، 2 ساختمان مسکونی مجاور هم دچار آسیب شدند و تعدادی از ساکنان این 2 ساختمان مسکونی در وضعیت ناایمن قرار داشتند که آتش نشانان 5 نفر از این ساکنان را به سلامت نجات دادند.

در این حادثه 2 خودروی سواری پژو 405 و پراید دچار آسیب شد و همچنین آتش نشانان، مالک و کارگر آن ساختمان که دچار سوختگی شده بودند را تحویل عوامل اورژانس دادند.