آرشیو یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۸۱۸
سیاست
۲

روزنه

حداد و چمران، نواب رئیس جمنا

ایرنا: سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: نخستین جلسه شورای مرکزی این جبهه برگزار شد و اعضای هیئت رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی مشخص شدند. حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان به عنوان رئیس، حداد عادل و چمران به عنوان نواب رئیس، مهدی محمدی و سیدمحمد حسینی، به عنوان منشی، مرضیه وحیددستجردی به عنوان سخنگو، لطف الله فروزنده، به عنوان دبیر و همچنین آقای ذوالقدر به عنوان رئیس ستاد انتخاب شدند.

گزارش کمیته تحقیق از دلایل لغو سخنرانی مطهری نهایی شد

ایلنا: عضو کمیته تحقیق لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد، با اشاره به اتمام روند تهیه گزارش این کمیته و تصویب آن در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، از نظر مساعد این کمیته برای قرائت گزارش در صحن علنی مجلس خبر داد. ابوالفضل ابوترابی افزود: تصمیم گیری درباره قرائت یا عدم قرائت گزارش مربوط به لغو سخنرانی آقای مطهری در مشهد برعهده هیئت رئیسه مجلس است. نظر کمیته هم این است که این گزارش در صحن علنی قرائت شود.

رد صلاحیت کاندیداها پس از جلب آرای مردم قابل توجیه نیست

خانه ملت: نایب رئیس مجلس درباره اینکه شورای نگهبان به استفساریه مجلس از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی باز هم ایراد گرفته است، گفت: «این موضوع پس از ایراداتی که شورای نگهبان گرفته، باید برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود، رویه فعلی که در انتخابات اجرا شده، درست نیست و جای تامل دارد». مسعود پزشکیان افزود: در نگاه من به عنوان یک فرد عادی، دستگاهی که نمی تواند بعد از کلی بررسی، آدم های خود را تشخیص دهد و اجازه می دهد آنها خود را در معرض رای مردم قرار دهند و بعد از جلب آرای مردم، همان فرد رد صلاحیت می شود، این اقدام وجهه خوبی به دنبال نخواهد داشت.