آرشیو دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۶۴۵۰
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

دعوت سرمایه گذاران شهرزاد به مناظره

در پی آزادی دو سرمایه گذار شهرزاد از زندان، گردانندگان فراخوان «نه به شهرزاد»، سید محمد امامی و سید هادی رضوی و همچنین سایر دست اندرکاران طرح شهرزاد و حامیان آن را به مناظره فراخواندند. در پی این فراخوان، آن طور که گردانندگان این کمپین اعلام کرده اند، شورای صنفی دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران نیز اعلام آمادگی کرده است تا میزبان این مناظره باشد.

مشارکت زبان آموزان مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی در روز درختکاری

«ایران»: همزمان با روز درختکاری، 15 اسفند، تعدادی از زبان آموزان مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی اقدام به کاشت چند اصله نهال در محوطه باغ موسسه لغت نامه دهخدا و مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی کردند.

اعتراض به وضعیت زاینده رود در جشنواره حسنات

مراسم افتتاحیه ششمین دوره جشنواره حسنات با اعتراض دو هنرمند نسبت به وضعیت زاینده رود همراه بود. در این مراسم که شامگاه 14 اسفندماه در سالن اصلی استاد فرشچیان اصفهان برگزار شد، بعد از ارائه اطلاعاتی از سوی رسول صدرعاملی دبیر این رویداد فرهنگی، از کیومرث پوراحمد و امرالله احمدجو تجلیل شد. در این بخش این دو هنرمند در سخنانی از وضعیت زاینده رود ابراز تاسف کردند. در ابتدا خالق مجموعه «داستان های مجید» از تفاوت فضای امروز این شهر گفت و در ادامه افزود: یک دولت نابخرد موجب خشک شدن زاینده رود شد. همانی که می گوید باید رئیس جمهوری مادام العمر ایران می شد! تا همچنان به خلق چنین افتخاراتی ادامه دهد! شاید نتوان مرگ را متوقف کرد اما زاینده رود را می توان زنده کرد. امرالله احمدجو به عنوان دومین هنرمندی که در بخش بزرگداشت ها از او تجلیل شد نیز از شرایط امروز زاینده رود گلایه کرد و در این باره گفت: امیدوارم آینده زاینده رود چنین نشود که تصاویر رود را به آیندگان نشان دهیم و بگوییم در این محل یک رودخانه بوده است و حالاپاساژها جایگزین آن شده اند.

انتشار «درصط» علی قمصری

آلبوم موسیقی «درصط»، تازه ترین اثر «علی قمصری» آهنگساز و نوازنده مطرح ایرانی، از صبح دیروز پانزدهم اسفندماه در سراسر کشور منتشر شد، این در حالی است که همزمان با نشر اثر، می توان آن را از طریق سایت «بیپ تونز» به صورت آنلاین و قانونی خریداری کرد.