آرشیو چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۸۰
اخبار کشور
۳

پیکر مرحوم احمد عزیزی فردا تشییع و در باغ فردوس کرمانشاه آرام می گیرد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: پیکر مرحوم «احمد عزیزی» شاعر انقلاب فردا در قطعه مقبره الشعرا باغ فردوس شهر کرمانشاه به خاک سپرده می شود.

عباس سروری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراسم تشییع پیکر این شاعر متعهد کرمانشاهی ساعت 9 و 30 دقیقه روز پنجشنبه 19اسفند از مقابل مسجد جامع تا میدان آزادی شهر کرمانشاه تشییع و سپس برای تدفین به باغ فردوس این شهر منتقل می شود.

او همچنین گفت: آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه قرار است بر پیکر مرحوم عزیزی نماز میت اقامه کند.

سروری اظهار کرد: مراسم ختم و بزرگداشت مرحوم احمد عزیزی نیز ساعت 14 الی 15 و 30دقیقه روز پنجشنبه در مسجد محمد رسول الله (ص) واقع در محله حافظیه کرمانشاه برگزار می شود.

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از جمعی از هنرمندان و شاعران کشور برای حضور در مراسم تشییع و تدفین مرحوم عزیزی دعوت شده است.

سروری از عموم مردم ولایت مدار و ارزشی کرمانشاه خواست در مراسم تشییع و تدفین مرحوم عزیزی از شاعران ارزشی و متعهد کشورمان شرکت کنند.

«احمد عزیزی» شاعر انقلاب که از پانزدهم اسفند ماه سال 1386 به علت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بیمارستان بستری بود، عصر دیروز دوشنبه 16اسفند در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه درگذشت.

عزیزی چهارم دی ماه سال 1337 در سرپل ذهاب کرمانشاه به دنیا آمد، او دارای آثاری نظیر کفش های مکاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رویا، ملکوت تکلم و سیل گل سرخ است.

رهبر معظم انقلاب در سال 1390 و در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) از وی عیادت و بر رسیدگی به وضعیت این شاعر آئینی تاکید کردند.

اشعار عزیزی با عرفان اسلامی آمیختگی دارد و تمجید از اهل بیت در بیشتر آثارش موج می زند.

رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنگوی وزارت امور خارجه، استاندار کرمانشاه، اعضای مجمع نمایندگان استان و جمع زیادی از چهره ها و مسئولان محلی و استانی در پیام های جداگانه ای درگذشت این شاعر متعهد را تسلیت گفتند.