آرشیو شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۸۲
صفحه آخر
۱۲

در آستانه صدور حکم قطعی صورت می گیرد: راهپیمایی مردم بحرین اطراف منزل شیخ عیسی قاسم با شعار «دفاع از مرجعیت تا پای جان»

در پی اعلام تاریخ قطعی آخرین جلسه محاکمه شیخ عیسی قاسم، فراخوان های مختلف و گسترده ای از جانب گروه های انقلابی بحرین برای آغاز نافرمانی های مدنی در کشور اعلام شده و مردم 24 ساعته در اطراف رهبر معنوی شان راهپیمایی می کنند.

سرویس خارجی- تنها چند ساعت پس از اعلام تاریخ قطعی آخرین جلسه محاکمه شیخ عیسی قاسم از جانب پادشاهی بحرین، نیروها و تشکل های انقلابی بحرین از مردم این کشور خواستند تا بار دیگر با اجرای طرح موسوم به «نافرمانی های مدنی» یکپارچگی خود و حمایت ملت بحرین از شیخ عیسی قاسم و جریانات انقلابی بیان کنند. آخرین خبرها حاکی از برگزاری این دادگاه در تاریخ 24 ماه جاری یعنی سه شنبه پیش رو است.

جریان های انقلابی بحرین در بیانیه خود، جزئیات نافرمانی مدنی را اعلام کردند که عبارتند از: «برگزاری راهپیمایی تکبیرگویان در همه مناطق بحرین در روز دوشنبه مصادف با 23 اسفند»، «خاموش کردن چراغ های خارجی منازل و بستن فروشگاه های تجاری و پاساژها» تا صبح روز چهارشنبه 25 اسفند را از مراحل این نافرمانی برشمردند، این بیانیه همچنین می افزاید: «خودداری از رفتن به مدارس و دانشگاه ها در روز سه شنبه و آمدن به خیابان ها و میادین و تجمع در میدان الفداء مقابل خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین و خودداری از سفر از طریق پل شهید النمر از دیگر مراحل این نافرمانی مدنی به شمار می رود.

حکام آل خلیفه و همپیمانان سعودی اما از این فراخوان بسیار وحشت زده شده اند. نیروهای امنیتی از صبح روز گذشته حضور خود را در منطقه «الدراز» محل سکونت آیت الله عیسی قاسم به شدت افزایش داده اند و تقریبا آن منطقه را به محاصره خود درآورده اند. برخی منابع بحرینی گزارش دادند که نیروهای امنیتی این کشور با قرار دادن ایست های بازرسی جدید در منطقه الدراز، ورود و خروج مردم را در این منطقه به شدت کنترل می کنند. بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد جنبش اعتراضی مسالمت آمیز مردم است که با همدستی رژیم های بحرین و عربستان با موجی از سرکوبگری مواجه شده است. بسیاری از جوانان و علمای بحرینی در این راه به شهادت رسیده اند اما آنها همچنان در مسیر خود استوار مانده اند.