آرشیو شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۸۲
اخبار کشور
۱۰

امام جمعه قم؛ اردوهای راهیان نور ابزار مهمی در مقابل تهدیدات و جنگ فرهنگی است

امام جمعه قم با اشاره به اینکه آمریکا مجددا ایران را ناقض حقوق بشر معرفی کرده است، گفت: ببینید کار دنیا به کجا کشیده شده که حامی قاتلان کودکان مظلوم یمنی ایران را ناقض حقوق بشر معرفی می کند!

قم- خبرنگار کیهان: آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم که با حضور پرشکوه مردم متدین و انقلابی در مصلی قدس این شهر برگزار شد، با اشاره به خواست رهبری مبنی بر اتخاذ مواضع تهاجمی به جای دفاع در عرصه سیاست خارجی، اظهار داشت: دشمن غدار را باید با ادبیات تهاجمی مورد حمله قرار داد و تناقضات آنان را در عرصه حقوق بشر آشکار ساخت.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با بیان بخش هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد حل مشکلات معیشتی مردم در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری، گفت: همان طور که ایشان فرمودند قراردادهای سرمایه گذاری خارجی کمتر محقق شده است لذا باید تمام توجه و همت مسئولان امر معطوف به اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ظرفیت های داخلی شود.

امام جمعه قم خواستار اندیشیدن تدابیری برای ملموس کردن تلاش های اقتصادی در سفره مردم شد و تصریح کرد: یکی از پایه های استحکام هر نظامی رضایت مندی مردم از نتیجه تلاش های صورت گرفته نظام برای رفاه و آسایش آنان است.

آیت الله حسینی بوشهری به اهمیت حضور نوجوانان و جوانان در اردوهای راهیان نور اشاره کرد و ابراز داشت: امروز که تهاجم فرهنگی نسل جوان و عقاید مردم را مورد تهدید جدی قرار داده است، آشنایی با دفاع مقدس و شناساندن مجاهدت های جوانان آن دوران، می تواند ابزار مهمی در مقابل تهدیدات و جنگ فرهنگی باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر زمان در هر عرصه ای اظهار ضعف شده است دشمن تمرکز خود را بر آن عرصه ها افزایش داده است. در فرهنگ و اقتصاد هم اینگونه است و لذا دیدیم که اظهار ضعف مسئولان در حوزه اقتصاد دشمن را بر فشار بیشتر تهییج کرد.

امام جمعه قم همچنین سالروز حمله شیمیایی رژیم بعثی عراق به حلبچه را مورد توجه قرار داد و گفت: مدعیان حقوق بشر چشم خود را بر آن جنایت هولناک بستند چون صدام بعثی متحد و مورد حمایت آنها بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان سالروز رحلت حجت الاسلام والمسلمین حاج سیداحمدآقا خمینی را گرامی داشت و افزود: آن عزیز و معتمد حضرت امام بعد از رحلت ایشان با همه وجود حامی ولایت و وفادار به ولی فقیه بودند.