آرشیو پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۸۱
حوادث
۱۹

سرباز فداکار، دزدان مسلح بانک را ناکام گذاشت

دو سارق مسلح با شلیک گلوله و مجروح کردن مشتری بانک، بیش از 27 میلیون تومان سرقت کردند. فداکاری سرباز راهور باعث دستگیری یکی از دزدان شد.

به گزارش جام جم، ساعت 11 و 45 دقیقه دیروز دو سارق نقابدار وارد بانک صادرات شهرستان لاهیجان شدند. دزدان در حالی که سلاح کلت داشتند با شلیک تیرهوایی از مشتریان و کارمندان بانک خواستند در برابر آنها هیچ مقاومتی نکنند.

آنها با شلیک گلوله به پای یکی از مشتریان بانک او را مجروح کرده و با سرقت پول هایی که در باجه های بانک قرار داشت، از آنجا فرار کردند. با خروج سارقان از بانک، مدیر بانک آژیر خطر را به صدا درآورد. سرباز راهنمایی و رانندگی که حوالی بانک در حال خدمت بود، با شنیدن صدای آژیر خطر متوجه ماجرا شد و با سد کردن راه سارقان یکی از آنها را زمینگیر کرد و در ادامه با کمک عابران، او را خلع سلاح کرد.

با اطلاع ماجرا به مرکز فوریت های پلیسی 110، چند گروه از ماموران گشت در محل حاضر شده و تحقیقات برای شناسایی سارق فراری را آغاز کردند. 27 میلیون و 600 هزار تومان پول سرقتی، دو قبضه کلت و یک دستگاه موتورسیکلت هم از دزد دستگیر شده کشف شد.

بررسی ها نشان داد، دزدان با یک دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو در محل سرقت حاضر شده بودند که دومین سارق با رها کردن خودرو و موتور از محل فرار کرده بود. سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه، معاون اجتماعی پلیس گیلان در این باره به جام جم گفت: سارق دستگیر شده 35 ساله و اهل یکی از استان های مرکزی است که در سیاهکل زندگی می کند؛ اما همدستش بومی استان گیلان است.

تحقیقات ماموران نشان داد: متهمان با دستکاری ارکان موتورسیکلت سرقتی در مقابل بانک حاضر شده بودند. همچنین خودروی یکی از بستگان متهم فراری در نزدیکی بانک پیدا شد که دزدان برای فرار آن را مقابل بانک پارک کرده بودند.

وی با اشاره به این که شعبه بانک فاقد مامور انتظامی بوده، بیان کرد: تذکر ها و توصیه های لازم برای افزایش ضریب امنیتی بانک پیش از این توسط پلیس به متصدیان مربوط اعلام شده بود.

معاون اجتماعی پلیس گیلان در پایان از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس در دستگیری سارق مسلح تشکر کرد و افزود: مردم امنیت سازان واقعی جامعه هستند.