آرشیو پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۸۱
اقتصاد
۴

40 درصد بلیت های نوروزی قطار فروش رفت

معاون مسافری شرکت راه آهن از فروش 40 درصد بلیت های تعطیلات نوروز 96 خبر داد و گفت: بلیت برخی مسیرهای پرتردد ریلی کشور در این ایام به طور کامل فروش رفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میرحسن موسوی از فروش 40 درصد بلیت های تعطیلات نوروز 96 خبر داد و افزود: برای تعطیلات نوروزی از 25 اسفند تا 15 فروردین بیش از یک میلیون و 615 هزار صندلی قطار آماده شده که از 17 و 18 بهمن امسال تاکنون بلیت بیش از 650 هزار صندلی به فروش رفته است. وی با بیان این که بلیت مسیر تهران مشهد در روزهای 27 تا 30 اسفند به طور کامل فروش رفته است، بدون این که تغییری در قیمت بلیت داشته باشیم، اظهار کرد: بلیت های مسیر تبریز مشهد برای روزهای 27 فروردین تا 8 اسفند و مسیر تهران بندرعباس تا 8 فروردین نیز به طور کامل فروخته شده است.

به گفته معاون مسافری شرکت راه آهن، تمام بلیت های ایام نوروز 96 در مسیر بندرعباس مشهد فروش رفته و بلیت مسیر بندرعباس به تهران از 2 تا 6 فروردین و بندرعباس اصفهان از 3 تا 15 فروردین 96 خریداری شده است. موسوی با بیان این که بیشترین فروش بلیت های نوروزی در ایام تعطیلات نوروزی در مسیر مشهد و بندرعباس بوده است، گفت: بلیت های مسیر اهواز مشهد از 27 تا 29 اسفند و اصفهان مشهد تا 6 فروردین و مشهد اصفهان از 2 تا 15 فروردین نیز فروخته شده است.

معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امسال هیچ شرکتی تقاضای افزایش قیمت بلیت نداشت و نرخ های نوروز 96 با سال گذشته هیچ تفاوتی ندارد و انتظار داریم روزهای پایانی سال متقاضیان زیادی نسبت به خرید بلیت های نوروزی اقدام کنند.

طرح نوروزی از 25 اسفند تا 15 فروردین هر سال است و برای تسهیل سفر هموطنان در این ایام بخش های مختلف حمل ونقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی برنامه های خاصی در نظر گرفته می شود.

امسال پیش بینی شده است بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر با هواپیما و بیش از 800 هزار نفر با شناورهای دریایی سفر کنند.