آرشیو پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۸۱
حوادث
۱۹

محرومیت سارقان از مرخصی نوروزی

دادستان تهران از سرپرستان نواحی دادسرای تهران و دادستان های شهرستان ها خواست در ایام نوروز و در ماه های اسفند و فروردین، محکومان به سرقت را از امتیاز مرخصی محروم کنند.

به گزارش میزان، سی و دومین نشست شورای معاونان دادستانی تهران با موضوع سرقت تشکیل شد. در این جلسه، جعفری دولت آبادی سرعت در کشف سرقت، دستگیری سارقان و فوریت در رسیدگی به پرونده های قضایی با موضوع سرقت را واجد ویژگی بازدارندگی دانست و توضیح داد: اطاله دادرسی از مشکلات دیرینه دستگاه قضایی است اما در موضوع سرقت، تسریع در رسیدگی مهم و بازدارنده است.

وی با اشاره به گلایه پلیس از عملکرد برخی دادستان های شهرستان ها در مقام اجرای نیابت های قضایی، از دادستان های استان تهران و روسای حوزه های قضایی بخش خواست در اجرای نیابت های قضایی تسریع کنند.

دادستان تهران همچنین از سرپرستان نواحی دادسرای تهران و دادستان های شهرستان ها خواست در ایام نوروز و در ماه های اسفند و فروردین، محکومان به سرقت را از امتیاز مرخصی محروم کنند.

جعفری دولت آبادی یکی از مشکلات موجود در اجرای احکام محکومیت سارقان را ابهام آرا در رد مال دانست و از پلیس خواست در همان بدو تشکیل پرونده، با توجه به اظهارات شاکی و اقاریر متهم، مشخصات مال موضوع جرم را تکمیل کند تا بازپرس هنگام تحقیق با تدقیق در مشخصات مال و در صورت نیاز، ارجاع موضوع به کارشناس، نوع و ارزش مال را مشخص کند.

وی آمار سرقت مسلحانه را از شاخصه های مهم ارزیابی تامین امنیت و تقویت احساس امنیت در جامعه به شمار آورد و با تاکید مجدد بر ضرورت اقدامات ضربتی و فوری پلیس در دستگیری متهمان و سرعت در تعقیب و محاکمه سارقان مسلح، از دادگاه ها خواست در این پرونده ها وقت دادرسی نزدیک تعیین کنند و معاونان خود را نیز مکلف کرد چنین پرونده هایی را در محاکم بدوی، تجدیدنظر و دیوان عالی کشور پیگیری کنند.