آرشیو پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۸۱
اقتصاد
۴

شورای نگهبان مجددا مصوبه سقف حقوق مدیران را رد کرد

سخنگوی شورای نگهبان از ایراد مجدد این شورا به مصوبه تبصره ماده 38 برنامه ششم مربوط به تعیین سقف حقوق برای مدیران دولتی خبر داد.

عباسعلی کدخدایی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به ایرادات این شورا به لایحه برنامه ششم توسعه گفت: در جلسه شورای نگهبان با توجه به اصلاح نشدن ایراد شورا در تبصره 38 لایحه برنامه ششم توسعه و اصرار مجلس بر همان مصوبه قبلی، ایراد شورا به مصوبه همچنان به قوت خود باقی است و اعضای شورا آن را تائید نکردند.

وی تصریح کرد: مصوبه ابتدایی مجلس درباره حقوق مدیران سبب اخلال در نظام اداری کشور می شد. البته نحوه اصلاح ایرادات شورای نگهبان به طرح ها و لوایح به عهده مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس است اما ایراد از این جهت بود که اگر منجر به خروج برخی متخصصان و نخبگان کشور شود، سبب اخلال در نظام اداری کشور می شود به همین علت مغایر قانون اساسی شناخته شد.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: شورای نگهبان هیچ گاه در تعیین میزان حقوق مدیران دخالتی نمی کند و نداشته است و این موضوع حسب نظر کارشناسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعیین خواهد شد.

وی با تاکید بر این که میزان و سقف حقوق مدیران کشور برای شورای نگهبان تفاوتی نمی کند، افزود: ایراد این شورا ناظر به ساز و کاری است که پیش بینی می شود، اگر طوری پیش بینی شود که به خروج نخبگان و متخصصان از کشور منجر نشود، سقف حقوق یا این گونه مسائل دیگر برای شورای نگهبان ملاک نخواهد بود. سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: این شورا هیچ گاه نظری درباره سقف حقوق یا پرداختی مدیران نداشته است و نخواهد داشت. ایراد شورای نگهبان این بوده باید مصوبه به گونه ای باشد که پرداختی تخصص های مختلف یا مشاغل مدیریتی خاص را به طور استثنا اگر لازم بود بتواند جبران کند به نحوی که دولت بتواند از وجود نخبگان بهره مند شود. وی اظهار کرد: تعیین سقف حقوق یا پرداختی ها موضوعی است که به تشخیص دولت و مجلس مربوط می شود.

مجلس در مصوبه آخر خود، سقف حقوق مدیران دولتی را حدود 12 میلیون و 600 هزار تومان تعیین کرده است.