آرشیو پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۸۱
ایران
۱۵

صدها خودروی وارداتی در گمرکات جنوب زمینگیرند

مصوبه سوال برانگیز وزارت صنعت درخصوص انحصار خرید خودروهای وارداتی از نمایندگی ها، صدها خودروی وارداتی را در گمرکات جنوب کشور زمینگیر کرده است.

به گزارش فارس، تعداد زیادی از شهروندان خوزستانی از بلاتکلیفی چند ماهه خود درخصوص ترخیص خودروهای وارداتی با وجود پرداخت تمام عوارض قانونی به دلیل عدم پاسخگویی وزارت صنعت به استعلام ثبت سفارش گمرکات خبر دادند.

یکی از این افراد که خودروی اکنست هیوندا را دو ماه است از طریق گمرک خرمشهر وارد کرده و با وجود پرداخت همه حقوق و عوارض قانونی همچنان به دلیل عدم پاسخگویی وزارت صنعت به استعلام ثبت سفارش های گمرکات در بلاتکلیفی قرار دارد، گفت: هیچ کس پاسخگوی مردم نیست و خودروهای ما در زیر آفتاب در حال از بین رفتن است.

وی خاطرنشان کرد: بنده و افراد زیادی خودروهای خود را قبل از صدور بخشنامه وزارت صنعت وارد و تمام عوارض گمرکی را پرداخت کردیم اما وزارت صنعت به گمرکات اعلام کرده حق ترخیص این خودروها را ندارد.

علوی تصریح کرد: وزارت صنعت اعلام کرده مردم باید خودروهای خود را از نمایندگی های مورد تائید وزارتخانه خود خریداری و از واردات مستقیم خودرو خودداری کنند.

وی افزود: گمرک خرمشهر در پاسخ به مراجعات مکرر مردم می گوید وزارت صنعت، معدن و تجارت سایت پاسخ به استعلام ثبت سفارش را بسته است و گمرک تا زمانی که سایت باز نشود نمی تواند خودروهای انبوهی را که الان به همین دلیل در بنادر پارک شده اند، ترخیص کند.

علوی اظهار کرد: مالکان حداقل بیش از 200 خودرو در گمرک خرمشهر گرفتار شده اند و سرمایه آنها زیر آفتاب در حال از بین رفتن است و طبق گفته یکی از مسئولان گمرک همین وضعیت در بوشهر و بندرعباس هم وجود دارد.

یکی دیگر از افرادی که در ترخیص خودروی وارداتی خود دچار مشکل شده نیز گفت: مردمی که با استناد قوانین و ضوابط ثبت سفارش خریداری کرده اند الان باید به دلیل عدم خرید خودرو از نمایندگی تنبیه شوند. وی افزود: نمایندگی ها خودروها را بیش از ده تا 20میلیون تومان گران تر می فروشند.