آرشیو پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۸۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

فدراسیون وزنه برداری آمریکا علیه قانون ترامپ

فدراسیون وزنه برداری آمریکا در حال بررسی است تا مشخص کند قانون مهاجرت جدید دونالد ترامپ که برای 90 روز صدور ویزا برای اتباع شش کشور را ممنوع می کنند چه تاثیری بر مسابقات جهانی وزنه برداری در آناهایم دارد.

ایسنا به نقل از سایت Inside the games نوشت؛ دونالد ترامپ در دستور جدیدش عراق را از فهرست ممنوعیت ویزا حذف کرده است. بنابراین در حال حاضر اتباع شش کشور که عبارتند از ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن، نمی توانند تا 90 روز ویزای آمریکا دریافت کنند.

همچنین مهاجران این شش کشور نیز تا 120 روز نمی توانند وارد آمریکا شوند. قانون قبلی ترامپ از سوی دادگاه فدرال آمریکا متوقف شده بود. قرار است مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان از 29 نوامبر تا 6 دسامبر (آذر 96) در آناهایم آمریکا برگزار شود. مدیر اجرایی فدراسیون وزنه برداری آمریکا در این باره می گوید: ورزش می تواند زیر پرچم صلح همه دنیا را با هم متحد کند. فدراسیون وزنه برداری آمریکا موافق جدایی سیاست از ورزش است. ما به همکاری با کمیته المپیک آمریکا ادامه می دهیم تا بفهمیم قانون مهاجرت جدید چه تاثیری بر مسابقات ما دارد. ما امیدواریم بتوانیم میزبان تمام وزنه برداران خارجی باشیم حتی ورزشکاران شش کشور ممنوع شده. بار قبل که ترامپ ورود اتباع هفت کشور را به آمریکا ممنوع کرده بود، کشورهای مختلفی واکنش نشان دادند. ایران قصد داشت بعد از این قانون مقابله به مثل کند و کشتی گیران آمریکایی را برای مسابقات جهانی کشتی آزاد به ایران راه ندهد، اما با لغو قانون ترامپ توسط دادگاه فدرال آمریکا، ایران نیز به کشتی گیران آمریکایی ویزا داد.