آرشیو پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۸۱
سینما
۱۲
سینمای جهان

لاریکینز، هیو جکمن را ناامید کرد

هیو جکمن، مرد گرگ نمای ژانر کمیک استریپی، صدای خود را به انیمیشن کامپیوتری «لاریکینز» قرض نمی دهد. دلیل این همکاری نکردن نه در جدول کاری فشرده بازیگر، که در تمایل نداشتن تهیه کننده فیلم کمپانی دریم ورکز در تولید آن است!

واحد انیمیشن کمپانی دریم ورکز اعلام کرد از تولید این کمدی درام خانوادگی و موزیکال منصرف شده است. مدیران کمپانی دلیلی برای تولید نکردن لاریکینز ارائه نکرده اند. با این حال، هیو جکمن نارضایتی خود را از این تصمیم به صورت رسمی اعلام کرده است. برای بازیگراسترالیایی تبار، تولید این انیمیشن اهمیت زیادی داشت. قرار بود تولید لاریکینز در کشور استرالیا انجام شود و تمام عوامل تولید آن، از بین هنرمندان رشته سینمای این کشور انتخاب شوند. به جز جکمن، نائومی واتس و مارگوت رابی هم اهل استرالیا هستند. این دو بازیگر نیز قرار بود صدای خود را در اختیار دو کاراکتر مهم داستان فیلم بگذارند.

تیم مونچین، کارگردان لاریکینز از مدیران دریم ورکز درخواست کرده با عقب نشینی از تصمیم خود، راه را برای تولید این انیمیشن باز و هموار کنند. برای این کمدی موزیکال هزینه تولید 80 میلیون دلاری در نظر گرفته شده بود و قرار بود برای نمایش عمومی در ایام تابستان سال 2019 آماده شود. داستان فیلم درباره یک چاه کن جوان در یک صحرای خشک و بی آب است. این جوان که بیبلی نام دارد، زیر یک صخره زندگی می کند. او به درخواست والدین خود، راهی سفری اکتشافی شده و با ماجراجویی های پیش بینی نشده ای روبه رو می شود.

رسانه های گروهی با توجه به اتفاق اخیر، به این نکته اشاره می کنند که کمپانی دریم ورکز سال قبل هم دست به کار مشابهی زد. انیمیشن پرفروش «کرودها» که قرار بود به صورت مجموعه فیلم درآید، نتوانست چراغ سبز را برای تولید قسمت دوم بگیرد. در آن زمان هم مدیران واحد انیمیشن کمپانی دریم ورکز، توضیحی درباره دلیل تولید نکردن این فیلم ندادند. برخی محافل در هالیوود می گویند، دریم ورکز نگران عدم موفقیت بالای محصولات انیمیشنی خود است. زمانی از این کمپانی به عنوان رقیب اصلی کمپانی والت دیزنی در زمینه تولید فیلم های انیمیشن اسم می بردند. هیو جکمن که این هفته شاهد موفقیت بالای مالی فیلم تازه اش «لاگن» در جدول گیشه فروش بود، می گوید خبر تولید نشدن لاریکینز طعم شیرین موفقیت تازه اش را تلخ کرد.