آرشیو دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۸۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

ایران در سرشماری اینترنتی رکورددار جهان شد

رئیس مرکز آمار ایران گفت که جمهوری اسلامی ایران در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال جاری با ثبت اطلاعات 48 و چهار دهم درصد جمعیت کشور به صورت اینترنتی، رکورددار جهان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «امیدعلی پارسا» در مراسم تجلیل از عوامل سرشماری نفوس و مسکن مازندران در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر افزود: جایگاه دوم سرشماری اینترنتی در جهان را کشور ژاپن با ثبت اطلاعات 37 درصدی جمعیت کشورش در اختیار دارد.

وی ادامه داد: ناظران بین المللی باور نمی کردند که ایران بتواند این آمار را ثبت کند و در همین راستا بسیاری از کشورهای جهان از ما خواسته اند تا تجارب خود را در اختیارشان قرار دهیم.

پارسا، رکوردشکنی در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن را نتیجه «عزم ملی» دانست و گفت: همه دستگاه ها و مردم دست به دست هم دادند تا چنین نتیجه ای حاصل شود.

سرشماری نفوس و مسکن 1395 به دو صورت اینترنتی و حضوری انجام شد. مرحله اینترنتی از سوم مهر آغاز شد و سی ام همان ماه پایان یافت.

مرحله حضوری سرشماری هم از 28 مهر آغاز شد و تا یکم آذر ادامه یافت.

رئیس مرکز آمار ایران اعلام کرد که نتیجه قطعی سرشماری نفوس و مسکن دیروز به هیئت دولت ارائه شد و نتیجه آن ظرف 2 روز آینده رسانه ای می شود.

پارسا گفت: تا پیش از ارائه آمار سرشماری به هیئت دولت، نمی توانیم نتایج سرشماری را رسانه ای کنیم.

مرکز آمار ایران در پایان سرشماری امسال اعلام کرده بود که بیش از 23 میلیون و 400 هزار خانوار با جمعیتی برابر با 77 میلیون و 400 هزار نفر سرشماری شدند که 97 درصد خانوارهای کشور را شامل می شود.