آرشیو سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۸۵
صفحه اول
۱

آملی لاریجانی: کانون خانواده هدف امروز دشمنان است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تشدید حملات دشمنان به قوه قضاییه در سال 95 تاکید کرد: این حجم از حملات به دستگاه قضایی نشان می دهد که ما در برخورد با مفاسد اجتماعی، اقتصادی و جریان نفوذ راه درستی را پیموده ایم و قطعا این مسیر را با قاطعیت بیشتر ادامه خواهیم داد.

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، عنوان کرد: بر همین اساس باید از تمام نیروهای امنیتی کشور که با تیزبینی و به یاری دست مقتدر قوه قضاییه، بسیاری از فتنه ها و نفوذها را در نطفه خاموش کرده اند، تشکر کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به از دست رفتن معیارها بر اثر برخی وادادگی ها و انفعال های فرهنگی هشدار داد و افزود: متاسفانه امروزه با کثرت رسانه هایی که از ناحیه غرب ایجاد، تغذیه و تقویت می شوند، القائاتی صورت می گیرد که موجب فاصله گرفتن دغدغه های اشخاص از اهداف متعالی می شوند.

رئیس دستگاه قضایی بیان کرد: همه باید هوشیار باشند که قطعا دشمن با صرف هزینه های گزاف به دنبال ایجاد همبستگی ملی و استحکام بنیان خانواده در کشور ما نیست؛ چنان که به صورت رسمی، علنی و صریح می گویند باید بستر خانواده را در جامعه ایرانی از بین ببریم یا گفته اند که باید شان مادر را در جامعه ایران از بین ببریم. این دیدگاه ها تنها در مقام حرف نمانده بلکه تلاش های عملی برای تحقق آنها صورت گرفته و می گیرد. آملی لاریجانی تاکید کرد: همه مسئولان و دلسوزان فرهنگ و استقلال کشور باید در جهت حفظ فرهنگ و اسوه های حقیقی گام بردارند و تلاش کنند که جامعه در فرهنگی که نه تنها به ما بلکه به بسیاری از کشورهای دنیا شبیخون زده است، هضم نشود. رئیس قوه قضاییه با انتقاد از برخی رودربایستی ها و شرمندگی ها از اجرای احکام نورانی اسلام به بهانه های مختلف نظیر مسائل حقوق بشری و...، تصریح کرد: شاخص ما برای حقوق بشر، مبتنی بر نگاه مضمحل و منحط فرهنگ ماتریالیستی و لیبرالیستی نیست بلکه حقوق بشر در چارچوب دغدغه های انسان مومن که دل در گرو حضرت حق تعالی دارد برای ما قابل فهم است.