آرشیو سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۸۵
جامعه
۱۷

گذشت 48 هزار میلیاردی شکات به نفع محکومان غیر عمد

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: شاکیان خصوصی در دهه اخیر با گذشت مبلغی معادل 48 هزار میلیارد ریال نقش پررنگی در آزادی مددجویان ستاد دیه داشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیداسدالله جولایی در تشریح عملکرد این نهاد مردمی در ده سال گذشته، گفت: از سال 85 تا دی امسال 86 هزار و 816 محکوم غیرعمد با بهره مندی از منابع مردمی از حبس رهایی یافته اند که در روند آزادی این افراد از مجموع بدهی 48 هزار میلیارد ریالی به طور میانگین، برای هر مددجو 26 میلیون تومان گذشت اخذ شده است.

جولایی با اشاره به نقش طلبکاران در تسریع روند آزادی زندانیان تحت حمایت ستاد دیه افزود: اولیای دم و شکات همواره از نخستین خیران این نهاد مردمی به شمار رفته و طبق آمار، گذشت 47 درصدی این سخاوتمندان از بدهی قریب به 87 هزار محبوس واجد شرایط، حکایت از این میزان همکاری دارد.

جولایی ادامه داد: طبق فرمایش امیرالمومنین(ع) که می فرمایند «کما تعین تعان»، دفاتر نمایندگی ستادهای دیه استانی با اتکا به همین اصل و با عنایت به آیات نورانی قرآن کریم در توصیه به مدارا کردن با بدهکار، به عنوان نمونه توفیق داشتند در سال 92 تنها با پرداخت 35 درصد کل بدهی، نزدیک به 8000 زندانی را از حبس رها کنند.