آرشیو سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۸۵
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

شکست سنگین بسکتبال ایران در غرب آسیا

تیم های ایرانی حاضر در رقابت های بسکتبال باشگاه های غرب آسیا در نخستین روز این رقابت ها در اردن صاحب یک پیروزی و یک شکست شدند.

تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام که در مسابقات جام باشگاه های آسیا از الریاضی لبنان شکست خورده بود، در شروع مسابقات غرب آسیا یک بار دیگر به این تیم باخت. در شش ماه گذشته، بسکتبال ایران دو بار در رده باشگاهی و یک بار در عرصه ملی به تیم های لبنانی باخته است. الریاضی که وائل عراقچی، بازیکن ملی پوش خود را هم قبل از این مسابقات از دست داده بود، با کمک امینو سنتر نیجریه ای با نتیجه 85 بر 66 در این بازی برنده شد. پتروشیمی برای این مسابقات دنیل جانسون استرالیایی را به جای جیمز وایت انتخاب کرد. جرالد رابینسون، دومین بازیکن خارجی تیم در این مسابقات است.

بهنام یخچالی با 18 امتیاز، پنج ریباند و سه توپ ربایی موثرترین بازیکن پتروشیمی بندرامام در این مسابقه بود و دنیل جانسون با 22 امتیاز و هفت ریباند کار او را کامل کرد. امیر صعود با 30 امتیاز در کنار امینو با 23 امتیاز و 15 ریباند بهترین بازیکنان الریاضی مقابل پتروشیمی بودند. در نخستین مسابقه تیم نفت آبادان، دیگر نماینده ایران برابر تیم سریت رام الله فلسطین، تیم آبادانی موفق شد 69 بر 58 برنده شود. تیم شیمیدر، سومین نماینده ایران در این روز استراحت داشت.