آرشیو چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۸۲۷
اقتصاد
۴

گذر

شورای نگهبان بودجه 96 را تایید کرد

ایسنا: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت شورای نگهبان بودجه سال 96 را تایید کرد؛ بنابراین مجلس فردا جلسه علنی نخواهد داشت.

علی لاریجانی در جلسه علنی نوبت عصر امروز سه شنبه گفت: الان به ما خبر دادند بودجه 96 را شورای نگهبان تایید کرده و اشکالی به آن وارد ندانسته است، مسئله بودجه 96 به خیر گذشت.

وی گفت: از شورای نگهبان تشکر می کنیم که در این مدت مجبور بود جلساتش را در زمان های کوتاهی برای بررسی بودجه و برنامه برگزار کند. لازم است که به دلیل این سرعت عمل از شورای نگهبان تشکر کنیم.

پافشاری کارگران بر افزایش 30 درصدی دستمزد 96

پیشنهاد دولت به افزایش 10 درصدی دستمزد کارگری

تشکل های کارگری در نشست شب گذشته شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال 96 کارگران در حالی با استناد به آمارهای رسمی افزایش 30 درصدی دستمزد را پیشنهاد می دهند که دولت با توجه به تورم شش درصدی، همچنان افزایش 10 درصدی را مطرح می کند.به گزارش فارس، هم اکنون نشست شورای عالی کار در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور تشکل های کارگری و کارفرمایی و دولت در حال برگزاری است و چانه زنی بر سر میزان افزایش دستمزد کارگران آغاز شده است. براساس این گزارش، کارگران در این نشست افزایش 30 درصدی حداقل مزد را مطرح کرده اند؛ در حالی که دولت همچنان بر افزایش 10 درصدی این رقم تاکید می کند.

وزیر کار ریاست شورای عالی کار را در دست گرفت

علی ربیعی با حضور در نشست شورای عالی کار در کنار معاونان وزرای صنعت و اقتصاد ریاست این شورای مهم را برای تعیین دستمزد بیش از 13 میلیون کارگر ایرانی برعهده گرفت. به گزارش فارس، نشست نهایی شورای عالی کار به منظور تعیین دستمزد سال آینده برای بیش از 13 میلیون کارگر ایرانی آغاز شد؛ در حالی که وزرای اقتصاد و صنعت به این نشست نیامدند. براساس این گزارش، معاونان وزیر اقتصاد و صنعت، در این نشست علی ربیعی را برای چانه زنی تعیین میزان افزایش دستمزد سال آینده همراهی می کنند. جلسه شورای عالی کار با حضور علی ربیعی به عنوان رئیس شورا در محل وزارت کار ادامه دارد و تا ساعات پایانی امشب درصد افزایش مزد سال 96 کارگران احتمالامشخص می شود. طبق بررسی های فارس، وزرای اقتصاد و صنعت به این نشست دعوت شده بودند؛ اما معاونان آنان خود را به این جلسه رساندند.