آرشیو چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۶۴۵۸
حوادث
۱۸
خبر

شلیک به داماد و میهمان ها درشب عروسی

گروه حوادث /شامگاه دوشنبه دریکی از محله های شهر شوش جشن عروسی ای برپا بود که ناگهان یکی ازمیهمان ها که حال خوبی هم نداشت با یک اسلحه جنگی، داماد و 10 نفر دیگر از میهمان ها را به گلوله بست.به گزارش «ایران»، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش با تشریح جزئیات ماجرا گفت: این حادثه دوشنبه شب در یک مجلس عروسی در منطقه «آخر آسفالت» شهر شوش رخ داد.

مصطفی نظری گفت: همزمان با اعلام این حادثه، بلافاصله نیروهای انتظامی و بازپرس دادسرا راهی محل برگزاری جشن عروسی شدند. درنخستین بررسی ها مشخص شد مرد تیرانداز که از میهمان ها بوده، شرایط عادی نداشته و در جریان رسم غلط تیراندازی در مجالس، ناگهان آتش گشوده که این اتفاق رخ داده است. ضمن اینکه حمله به جشن عروسی صحت ندارد.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان تیراندازی 11نفر بوده اند، اظهار داشت: از آنجا که برخی مصدومان این تیراندازی خود به بیمارستان های منطقه مراجعه کرده و مصدومیت شان جزئی بوده، آمار دقیق مصدومان مشخص نیست اما تعداد 11 مصدوم قطعی است. ضمن اینکه تحقیقات گسترده درباره این حادثه از سوی دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان شوش آغاز شده است.

نظری با بیان اینکه این حادثه تیراندازی کشته نداشته، اظهار کرد: یکی از مصدومان این تیراندازی که گویا از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفته برای ادامه درمان به اهواز اعزام شده که خوشبختانه حال عمومی اش رضایتبخش اعلام شده است.

وی گفت:تعدادی دیگر از مصدومان این تیراندازی در بیمارستان نظام مافی شوش تحت درمان هستند و حال همگی خوب گزارش شده و روند درمان شان هم ادامه دارد.

دادستان شوش گفت: این حادثه به طور ویژه از سوی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در دست پیگیری بوده و با عوامل آن بشدت برخورد می شود.وی رسم تیراندازی در مجالس شادی و عزا را حرکتی غلط و حادثه آفرین توصیف کرد و گفت: بارها در خصوص عواقب این اقدام به شهروندان هشدار داده شده ضمن اینکه قانون مجازات سنگینی برای عوامل تیراندازی در مجالس در نظر گرفته است.شهر شوش در شمال استان خوزستان و در فاصله 100 کیلومتری اهواز قرار دارد.

گفتنی است دریک سنت غلط رایج در استان خوزستان، برخی افراد در مراسم شادی و عزا با استفاده از اسلحه جنگی اقدام به تیر اندازی هوایی می کنند.هر چند مسئولان استان تاکنون عواقب این تیراندازی را برای مردم تشریح کرده اند اما این رسم همچنان در استان خوزستان پا برجاست.