آرشیو چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۸۶
اقتصاد
۴

تصویب نهایی بودجه 96

نمایندگان مجلس با رفع ایرادات شورای نگهبان درباره لایحه بودجه سال 1396، دخل و خرج دولت را در سال آینده قطعی کردند.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی عصر سه شنبه، ایرادات شورای نگهبان را به لایحه بودجه سال 1396 کل کشور رفع کردند.

پس از رفع ایرادات شورای نگهبان، نمایندگان مردم در خانه ملت، ماده واحده، تبصره ها و جداول اصلاح شده لایحه بودجه سال 96 را با 163 رای موافق، چهار رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند و سقف کل بودجه 96 را 1152 هزار میلیارد تومان تعیین کردند.

علی لاریجانی،رئیس مجلس هم پس از تصویب اصلاحیه لایحه بودجه سال 96 کل کشور اظهار کرد: پس از اصلاحاتی که انجام شد، شورای نگهبان اطلاع داد که اشکال دیگری ندارد و الحمدلله مساله لایحه بودجه سال 96 به خیر گذشت.

بر اساس یکی از اصلاحات لایحه بودجه، 30 درصد درآمدهای کل صادرات محصول نفت، فرآورده های نفتی و میعانات گازی به صندوق توسعه ملی واریز می شود.در جلسه دیروز همچنین لاریجانی با اعلام این که طی نامه ای مجوز لازم از مقام معظم رهبری برای برداشت از ورودی سال 96 صندوق توسعه ملی برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی، طرح های آبیاری تحت فشار، کم فشار و سامانه های نوین آبیاری، طرح های آب رسانی روستایی و توسعه شبکه های آن، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تقویت بنیه دفاعی و مقابله با ریزگردها اخذ شده است، مصوبه قبلی مجلس را به رای گذاشت که نمایندگان با اکثریت آرا دوباره به آن رای موافق دادند.