آرشیو پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۶۴۵۹
حوادث
۱۷

حوادث جهان

طوفان مرگ و خانه نشینی 31 میلیون امریکایی

کولاک شدید و طوفان زمستانی در شمال شرق امریکا که دست کم هشت ایالت را در برگرفته و زندگی 31 میلیون امریکایی را مختل کرده است، چهارکشته در امریکا و یک کشته در کانادا داشته است.به گزارش منابع خبری، طی روزهای اخیر، کولاک و بارش سنگین برف از مناطق «نیواینگلند» امریکا به سوی کانادا در حال پیشروی است.وقوع طوفان نابهنگام زمستانی در این موقع از فصل سال در این بخش از امریکا کم سابقه بوده و منجر به اختلال جدی در رفت وآمد در بزرگراه ها شده است. هشت هزار و 800 پرواز از دوشنبه تا دیروز در این بخش از امریکا لغو شده است.

مقام های ایالت کنتیکت هم در پی کولاک شدید، تردد در بزرگراه ها را به دلیل بارش برف سنگین ممنوع اعلام کردند.کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: سفر برنامه ریزی شده صدراعظم آلمان به واشنگتن که قرار بود روز سه شنبه صورت گیرد به دلیل وقوع طوفانی که مناطق شمالی آتلانتیک را فرا گرفته، تا جمعه آینده به تعویق افتاد.

محاکمه گردشگران جنایتکار در «بالی»

دادگاه شهر «بالی» در اندونزی، زن و مرد جوانی را به اتهام قتل مامور پلیس، به زندان محکوم کرد.

«دیوید تیلور» 34 ساله انگلیسی و همسر استرالیایی اش «سارا کانر» 33 ساله، چند ماه قبل زمانی که برای تفریح به شهر بالی رفته بودند، به اتهام سرقت مورد ظن یکی از ماموران پلیس قرار گرفتند اما آنها که بشدت نسبت به این موضوع اعتراض داشتند به جان پلیس نگونبخت افتاده وپس ازضرب و شتم وی متواری شدند.

پلیس اندونزی نیز با ردیابی های گسترده این زوج خارجی را دستگیر کرد اما هیچ یک از آنها، اتهام قتل را نپذیرفتند. قضات دادگاه پس از برگزاری جلسات متعدد، به مدارکی برای اثبات ادعای متهمان رسیدند و مرد انگلیسی را به اتهام درگیری منجر به مرگ به 6 سال زندان و همسرش را به اتهام معاونت در ماجرا به 4 سال حبس و مادر مرد انگلیسی را از اتهام معاونت در ضرب و شتم مرگبار تبرئه و آزاد کردند.

متهمان در دادگاه مدعی شدند برای دفاع از خودشان چاره ای جز مقاومت سرسختانه نداشتند.